BRATISLAVA 20. júla (WEBNOVINY) – Predtým ako sa prototypy nových áut vydajú na náročné testy do tých najnehostinnejších podmienok na svete prechádzajú množstvom testov už vo vývojových centrách automobiliek. Za extrémnym počasím však stále musia jazdiť do severného Švédka, či púšte Death Valley v Kalifornii. Mercedes si však vo svojom vývojovom centre postavil vlastné Švédsko aj Kaliforniu.
Dva nové klimatické tunely dokážu simulovať to najextrémnejšie počasie na zemi. V „horúcom tuneli“ sa teploty pohybujú od 10 do 60° Celzia. Slnečnú žiaru tu simuluje 32 pohyblivých lámp, ktoré dokážu jeden meter štvorcový na aute zahltiť intenzitou 200 až 1 200 W. Simulovať sa pritom dá aj teplo sálajúce od vozovky v rozmedzí 50 až 70° Celzia. V jednom aj v druhom tuneli pritom Mercedes dokáže nasimulovať, že auto uháňa rýchlosťou až 265 km/h. Simulovať sa dá aj stúpanie, kde sa preveruje chladiaci systém auta, v klesaní zas brzdy.
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
V chladnom tuneli sa teploty pohybujú od -40 po + 40° Celzia. Dá sa tu nasimulovať snehová búrka, hurikán s rýchlosťou až 200 km/h, či poriadny monzúnový dážď, pri ktorom sa zas kontrolujú tesnenia. Používa sa tiež špeciálna farba, ktorou sa auto pred virtuálnym lejakom nastrieka a následne sa sleduje, kde sa zdržiavajú nečistoty. Podľa slov Ulricha Mellinghoffa, riaditeľ vývoja bezpečnostných prvkov, sa novými klimatickými tunelmi nesnažia nahradiť testy v reálnom svete. Chcú vďaka nim posielať autá na tieto testy pripravenejšie.