BRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) – O tom, ktorý hnací agregát si zaslúži titul Motor roka 2011 sa rozhodlo v Stuttgarte, kde porota vytvorená zo 76 motoristických novinárov z celého sveta prideľovala svoje hlasy. Najviac sa ich ušlo práve maličkému dvojvalcu TwinAir od Fiatu s objemom iba 0,9 litra. Druhé skončilo elektrické pohonné ústrojenstvo Nissanu Leaf. Nezískalo však ani polovicu z bodov, ktoré boli pridelené „fiaťáckemu“ dvojvalcu. Prvú trojku uzatvoril nový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec od Fordu – 1.6 EcoBoost.
Dvojvalec od Fiatu získal aj prvé miesto v kategórii ekologických motorov. Druhé miesto v tejto triede obsadilo hybridné pohonné ústrojenstvo HSD od Toyoty. Tretí skončil opäť elektrický pohon Nissanu Leaf.
Kategóriu športových motorov vyhralo Ferrari s osemvalcom z modelu 458 Italia. Druhé miesto si vybojovalo Porsche so svojim atmosférickým šesťvalcovým boxerom s objemom 3,8 litra, ktorý sa montuje do modelov 911 GT3 a 911 GT3 RS. Tretí skončil 6,2-litrový osemvalec AMG od Mercedesu. Všimnite si, že všetko sú to atmosféricky plnené motory. Tieto agregáty sú pritom stále viac vytláčané preplňovanými motormi.
Ďalej sa hlasovalo v jednotlivých objemových kategóriách. Dokopy ich bolo osem. V triede do jedného litra vyhral už spomínaný Fiat, v najvyššej kategórii nad štyri litre zvíťazilo tak isto spomínané Ferrari. Ostáva šesť kategórií. V štyroch vyhralo BMW, raz Volkswagen a raz Audi.