Testy od pondelka, lákadlom Schumacher

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Michael Schumacher
Foto: SITA

VALENCIA 31. januára (WEBNOVINY) – Už v pondelok sa v španielskej Valencii začnú testy tímov prestížneho motoristického seriálu F1 pred začiatkom nového ročníka 2010. Nadchádzajúca sezóna so sebou prináša niekoľko otáznikov. V akom svetle sa po trojročnej pauze predstaví sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher? Bude úradujúci šampión Jenson Button po odchode z Brawn GP (v súčasnosti už Mercedes GP) úspešný aj v tíme McLaren po boku ambiciózneho Lewisa Hamiltona? Ako sa vyrovná Fernando Alonso s prestupom z Renaultu do Ferrari? Otáznikov by mohlo byť ešte viac, no jednoznačne tým najpútavejším je návrat legendy – Michaela Schumachera na okruhy. Štyridsaťjedenročný Nemec sa nevracia vo farbách Ferrari, ale naopak v konkurenčnom Mercedese. S určitosťou sa však pokúsi zopakovať úspech Buttona a do stajne Rossa Brawna opäť priniesť pohár za prvenstvo v poradí jazdcov ako aj v Pohári konštruktérov. „Je to naším cieľom, no zároveň aj našou prácou a povinnosťou,“ poznamenal historicky najúspešnejší pilot F1 Schumacher, ktorý svoj „comeback“ potvrdil v decembri. „Úprimne povedané, už sa neviem dočkať 1. februára a možnosti opäť vyjsť na okruh,“ skonštatoval fenomenálny pretekár, ktorý získal vo Ferrari sedem titulov, dokonca štyri v rade (2000 – 2004).

Oči fanúšikov budú upriamené aj na jazdeckú dvojicu McLarenu, ktorá pozostáva z dvoch Britov a dvoch ostatných majstrov sveta – Jensona Buttona (2009) a Lewisa Hamilton (2008). Ako prvý by mal začať testovať Hamilton, úradujúci šampión zasadne do kokpitu v stredu. „Testovanie je veľmi, veľmi dôležité. Chceme byť dobre pripravení na štarte,“ vysvetlil Button.

Oproti minulej sezóne čakajú F1 obrovské zmeny. Počas pretekov nebudú môcť jazdcom dopĺňať palivo a samotné nádrže budú preto v monopostoch väčšie. Inžinieri môžu na autách zakomponovať difúzory, ktoré boli predmetom sporov v minulej sezóne. Naopak, jazdci sa už nebudú môcť spoliehať na systém obnovy kinetickej energie (KERS), keďže vôbec nepodporil predbiehanie. Piloti ho skôr využívali ako pomôcku úniku. Navyše v súvislosti s ním neboli vyjasnené všetky otázky bezpečnosti. Niektoré stajne ho vôbec nenasadzovali, pretože v očiach ich inžinierov predstavoval KERS skôr nevýhodu ako pomoc.

SITA/AP

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Fernando AlonsoJenson Button