Test: Škoda Octavia 1.2 TSI

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Škoda Octavia 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Podobne ako Fabiu, ani Octaviu asi nemusím predstavovať. Sú to totiž dve najpredávanejšie autá na Slovensku. Nie len Fabia, ale aj rovnako dobre známa Octavia dostala pod kapotu nový benzínový motor s objemom 1,2-litra. Vďaka prepĺňaniu dosahuje motor aj z tak malého objemu pomerne vysoký výkon (77 kw/105 k). Spotreba paliva a produkcia emisií by pritom mala byť nižšia ako u atmosféricky plnených motorov s rovnakým výkonom, no vyšším objemom. Aká je teda realita?

O tomto novom motore som sa už podrobnejšie rozpisoval v teste Škody Fabia 1.2 TSI. Čo vás však zaujíma asi najviac, je odpoveď na otázku, či sa tá veľká a relatívne ťažká Octavia s tým malým motorčekom vôbec hýbe. Tak predstavte si, že áno. A dokonca celkom svižne. Šesťstupňová manuálna prevodovka je veľmi dobre odstupňovaná a z Octavie som mal dokonca pocit väčšej dynamiky, ako z Fabie s rovnakým motorom, ale sedemstupňovou prevodovkou DSG.

A čo to „žerie“? Tak v meste sme s touto Octaviou jazdili za sedem až osem litrov benzínu na 100 km. Mimo mesta sa spotreba pohybuje okolo 5,5 litra na 100 km. Pri diaľničnom tempe je to zhruba osem litrov. Na šiestom prevodovom stupni pritom motor netočí ani 3 000 ot./min.

Škoda Octavia 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Octavia 1.2 TSI ma veľmi príjemne prekvapila. Najmä svojou dynamikou, z ktorej som mal pred testom obavy, ale aj sympatickou spotrebou paliva. Octavia ma však dokázala prekvapiť ešte niečím. Nesedel som v nej prvýkrát, ale medzičasom som jazdil takmer na všetkých modeloch nižšej strednej triedy (konkurenti Octavie) a interiér Octavie vyzerá stále výborne. Prekvapila ma kvalita jeho vypracovania a zmysel pre detail. Posed za volantom je výborný, radenie je ukážkovo presné. Trochu mu však chýba odpor. Dokonca aj podvozkovo by som toto auto stále zaradil medzi tie vydarenejšie. Nie nadarmo je Octavia druhým najpredávanejším autom na Slovensku. Tento predajný úspech nie je určite náhodou a Octavia si ho právom zaslúži.

Základná cena modelu – Škoda Octavia 1.4 MPI Classic: 12 759 €

Základná cena testovanej verzie – Škoda Octavia 1.2 TSI Business: 19 299 €

Škoda Octavia 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Škoda Octavia 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Škoda Octavia 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Škoda Octavia 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 8

Zdvihový objem (cm3):

1197

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

77 / 5000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

175 / 1550-4100

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

192

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,8

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,1 / 4,9 / 5,7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

560/1350

Objem nádrže (l):

55

Pohotovostná hmotnosť:

1265

Rozmer pneumatík:

205/55 R16

Dĺžka (mm):

4569

Šírka (mm):

1769

Výška (mm):

1462

Rázvor (mm):

2578

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto