Test: Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 28. februára (WEBNOVINY) – Práve som z tohto auta vystúpil po päťstokilometrovej ceste a snažím sa ešte za čerstva zachytiť čo najviac emócií. Zdá sa však, že to bude problém. Renault Koleos je veľmi praktické a pohodlné auto, no chýbajú mu tie emócie, ktoré dokážu chytiť človeka za srdce.

Napríklad taký dizajn. Áno, Renault Koleos má dizajn. Ťažko povedať aký. Mne osobne sa to auto celkom páči, stretal som sa ale aj s opačnými názormi. Charakterizoval by som ho asi takto – dizajn Koleosu nikoho nepohorší, ale ani nenadchne. Spredu je to typický Renault, zozadu je to niečo neokukané, niečo nové a zaujímavé. Mne sa viac páči práve ta zadná časť, ale zase videl som už aj krajšie autá. Každopádne, Renault Koleos je na tom dizajnovo určite lepšie, ako Nissan X-Trail, z ktorého po technickej stránke vychádza.

Interiér

V interiéri to isté. Určite je to lepšie ako X-Trail s jeho centrálne umiestnenou prístrojovou doskou. Veľmi sa mi páčilo zaujímavé kožené čalúnenie sedadiel verzie s vyššou výbavou Exception. Všade je množstvo praktických odkladacích priestorov. So samotnou palubnou doskou je to už ale horšie. Imitácia karbónu na stredovej konzole sa v tejto kategórii vozidiel proste nenosí. Akoby sa dizajnéri nevedeli rozhodnúť, čím interiér ozdobiť. Okrem imitácie karbónu a kovu tu nájdete aj čierny „klavírny lak“. Celkovo by som si proste vedel predstaviť kvalitnejšie, ale aj modernejšie pôsobiaci interiér.

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Čo sa ale týka komfortu a priestrannosti interiéru, na Koleos nemôžem povedať pol krivého slova. Spomínanú 500-kilometrovú cestu sme absolvovali vo štvorici a zbalení na tri dni. Koleos nemal žiaden problém s našou batožinou a cestujúci na zadných sedadlách si pohodlie nevedeli vynachváliť. Audiosystém značky Bose funguje výborne a efektívne spríjemňuje cestu. Bluetooth handsfree a navigáciu TomTom Carminat má už aj základná výbava Dynamique.

Motor

Podľa môjho názoru asi najväčší problém Koleosu. To auto proste nejde. Výrobca udáva celkom slušný čas zrýchlenia z pokoja na stokilometrovú rýchlosť (10,4 s), no z Koleosu som nemal pocit „desaťsekundového auta“. Určite by som siahol po silnejšej verzii dvojlitrového turbodiesela, ktorá produkuje 175 koní. Je to však iba môj názor. Treba zvážiť zameranie tohto auta. Viacerým oteckom rodín by na vozenie detí do školy, či do škôlky a na občasné výlety na vidiek za starými rodičmi stačil aj tento 150-koňový motor. Pri každodennom jazdení mimo mesto by mi však pri predbiehaní veľmi rýchlo došla trpezlivosť.

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Čo sa týka spotreby paliva, v meste bez problémov dosiahnete výrobcom udávanú spotrebu 8,2 litra nafty na 100 km. Povedal by som, že bez výraznejšieho úsilia nie je problém jazdiť pod 8 litrov. Horšie je to však mimo mesta. Tam som sa pod sedem litrov nevedel dostať. Je pravda, že stále sa bavíme o tej spomínanej ceste, ktorá mala 500 km a zahŕňala aj diaľnice. Auto bolo navyše plne obsadené. Priestor na zníženie spotreby tu teda je.

Jazda

Za volantom Koleosu sa sedí ako za volantom typického SUV. Vysoko a volant máte viac vodorovne, ako ste na to zvyknutí z bežných áut. Väčšina áut kategórie SUV si dnes už vie v zákrutách celkom pekne držať stopu. Možno to vie aj Koleos, ale auto nemáte dôveru pustiť ostrejšie do zákruty, pokiaľ nemáte dostatočnú oporu v sedadle. Sedadlá Koleosu vám ju neposkytnú. Koleos sa teda na ceste necíti práve najlepšie. Viac sa mu páči v teréne. Svoje nadanie zdedil síce po škaredom, ale v teréne celkom bojaschopnom X-Traili. Svetlá výška auta je 188 mm, pričom predný nájazdový uhol Koleosu je 27°. Zozadu sa Koleos dokáže vyštverať ma svah s 31-stupňovým nájazdovým uhlom.

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Renault Koleos je podľa mňa veľmi vydarené auto. Je naozaj pohodlné a neverili by ste, čo všetko sa do tohto auta zmestí. Prepravovať môžete dokonca aj nezvyčajne dlhé predmety, keďže sedadlo spolujazdca sa dá sklopiť dopredu. Pri návrhu tohto auta teda konštruktéri rozmýšľali prakticky. Po skončení pracovnej doby to ale jednoducho zbalili a odišli domov. Nenašiel sa ani jeden, čo by si dával nadčasy, aby bol Koleos niečím zaujímavý. Je to podľa mňa taký spotrebný materiál, ktorý skvelo plní svoju funkciu. No a takých je tu dnes mnoho. Z úspechu sa ale tešia tí, ktorí vytŕčajú z davu.

Základná cena modelu – Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4×4 Dynamique: 23 090 €

Základná cena testovanej verzie – Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4×4 Exception: 26 390 €

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Koleos 2.0 dCi 150 k 4x4 Exception
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1995

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

110 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

320 / 2000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

182

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,4

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8,2 / 5,9 / 6,6

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

450 / 1380

Objem nádrže (l):

65

Prevádzková hmotnosť:

1730

Rozmer pneumatík:

225/55 R18

Dĺžka (mm):

4520

Šírka (mm):

1865

Výška (mm):

1695

Rázvor (mm):

2690

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault