Test: Mercedes-Benz C350 kupé - láska na prvý pohľad

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 2. februára (WEBNOVINY) – Áno, máte pravdu, Mercedes triedy C nie je najnovším modelom s trojcípou hviezdou v logu. Súčasná generácia tohto modelu strednej triedy je v predaji už od roku 2007. Prečo ho teda testujeme? Nedávno totiž prešiel faceliftom a krátko po modernizácii triedy C sa objavila aj verzia kupé, ktorá sa nám dostala do rúk. Prevedenie kupé je pritom úplnou novinkou. V minulej generácii totiž existovala športovo ladená trojdverová verzia Mercedesu triedy C s prívlastkom Sportcoupé. Tá oslovovala skôr mladšiu klientelu a nežnejšie pohlavie. Páni hľadajúci športovú eleganciu v tomto segmente siahali po modeli CLK. Na základe súčasnej generácie Mercedesu triedy C už model CLK nevznikol. V Stuttgarte vyrobili iba nástupcu modelu Sportcoupé, ktorý dostal označenie CLC. Ten s modernizáciou triedy C zmizol z ponuky a nahradený bol týmto krásnym kupéčkom.

Interiér

Palubná doska je zhodná s ostatnými karosárskymi verziami modernizovaného Mercedesu triedy C. Kupé je však o 41 mm nižšie a vo vnútri je to cítiť. Auto vďaka tomu vyzerá výborne, no aj pri mojej výške 180 cm som občas pocítil, že strecha je príliš blízko mojej hlavy. Sedák som mal pritom v najnižšej polohe. Je možné, že pár centimetrov z priestoru nad hlavou ukrojilo aj panoramatické strešné okno. Možno vyzerá dobre, ale pokiaľ neplánujete baliť baby výhľadom na hviezdy, je to zbytočne vyhodených 1400 €.

Každopádne, s mojou výškou sa mi niečo podobné nezvykne stávať takmer vôbec. Pre úplnosť však musím dodať, že za volantom sedím v správnej pozícii. Čo to znamená? Okrem iného aj to, že operadlo mám v pomerne kolmej polohe. Takéto sedenie je však pre väčšinu ľudí neakceptovateľné, takže keď si operadlo dáte viac ležmo, nízku strechu si možno ani nevšimnete.

Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

S tým súvisí aj skutočnosť, že na zadných sedadlách je paradoxne možno ešte viac miesta. Operadlá sú v pomerene veľkom záklone, takže nízka strecha vám prekážať nebude. Na zadných sedadlách je takéto sedenie navyše aj veľmi pohodlné, takže k sedeniu vzadu nemám absolútne žiadne výhrady. Predsa len je základom sedan strednej triedy, takže miesta je vo vnútri dosť.

No a čo samotný interiér? Čo vám budem rozprávať…je to Mercedes. Stretnete sa tu s kvalitným vypracovaním a s materiálmi na vysokej kvalitatívnej úrovni. Nie je tu čo kritizovať. Interiér Mercedesu triedy C je proste výborne odhlučnené miesto pre relax, kde si náladu môžete vylepšiť aj mimoriadne kvalitným príplatkovým audiosystémom značky harman/kardon.

Motor

Mercedes-Benz C350 kupé je skvelé auto. Ale ak by som mal z toho skvelého celku vybrať jedinú, najlepšiu vec, bol by to jednoznačne motor. V Mercedese totiž týmto motorom naplnili podstatu slovného spojenia „úsporný benzínový šesťvalec“. Niečo také doteraz asi ani neexistovalo, no 3,5 litrový vidlicový motor pod kapotou tohto Mercedesu produkuje 225 kW (306 k) a 370 Nm a mimo mesta spotrebuje iba 7 litrov benzínu na 100 km. Znie to neuveriteľne, ale palubný počítač nám podobné hodnoty ukazoval aj pri opakovanom meraní. Samozrejme, bavíme sa o normálnej jazde. Pokiaľ svoj pravý členok nekrotíte, čo je pochopiteľne s výkonom 306 koní niekedy veľmi ťažké, spotreba je smerom hore takmer neobmedzená. No nie je problém udržať ju pod desiatimi litrami aj pri veľmi svižnej jazde.

Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

Výborné je tiež to, že spotreba paliva pri jazde po diaľnici takmer vôbec nenarastá. Vďaka výbornému odstupňovaniu sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-Tronic Plus totiž motor točí pri rýchlosti 130 km/h iba okolo 2200 ot./min. Aj vďaka výbornej aerodynamike sa potom spotreba pohybuje medzi 7,5 až 8 l/100 km. V meste si od vás tento Mercedes vypýta zhruba 11 litrov benzínu na každých 100 km.

Jazda

Vďaka bezkľúčovému vstupu a štartovaniu stačí, ak sa k autu priblížite s kľúčikom vo vrecku. Potiahnete za kľučku a auto sa odomkne. Usadíte sa do športovej sedačky s výborným bočným vedením a tlačidlom prebudíte veľký vidlicový šesťvalec k životu. Ihneď po naštartovaní sa z výfukov ozve decentné zamrmlanie a vzápätí na to sa otáčky ustália na tichom a kultivovanom voľnobehu. Stačí však jemne prehrabnúť plyn a 3,5-litrový agregát s narastajúcimi otáčkami jemne zakýve celým autom. Ak ručičku otáčkomera vyženiete o čosi vyššie, pri ubratí plynu sa z výfukov ozve aj jemné prasknutie. Áno, tento Mercedes si servítku pred ústa resp. výfuky nedáva. Pôžitok z vidlicového šesťvalca teda máte ihneď, a to ste sa s autom ešte ani nepohli.

Volič automatickej prevodovky presuniete do polohy „D“ a „céčkové“ kupé vyrazí vpred. Sedemstupňová automatická prevodovka je dobrá. Preklz hydrodynamického meniča krútiaceho momentu je minimálny, zmeny prevodových stupňov plynulé. Mohli by byť aj o chlp rýchlejšie, no to vám začne vadiť iba v momente, ak začnete autu „nakladať“ a radiť manuálne pomocou pádiel pod volantom. Pre bežnú jazdu je to ale úplne postačujúce.

Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

No a čo samotný motor? Jedna báseň. Už viete, že je mimoriadne úsporný a že má krásny zvuk. To, ako vás však dokáže oprieť do sedačky, je ale úplne najlepšie. Silný záťah motora s relatívne veľkým objemom sprevádzaný mohutným zvukom je prudko návykový. Keď plyn iba šteklíte, motor je úplne tichučký. Stačí ho však zatlačiť trošku viac a hneď sa z výfukov ozve krásny zvuk šesťvalca. Potom je už ťažké odolať a nezatlačiť plyn ešte viac.

Podvozok je naladený skôr komfortne, ako športovo, ale k charakteru auta sa presne hodí. Na nekompromisne športovú jazdu má Mercedes v ponuke verziu AMG so 6,3-litrovým osemvalcom pod kapotou. Druhá najsilnejšia verzia Mercedesu C kupé je teda právom trochu komfortnejšia. Nerozhádžu ju ani dlažobné kocky. Podvozok je za každých okolností komfortný a mimoriadne dobre odhlučnený. A to nami testované auto jazdilo na 18-palcových diskoch. Nemusíte sa však báť, že by mu pri tak komfortnom naladení robili problém nejaké zákruty. Auto sa pri prejazde zákrutou jednoducho „zahryzne“ a nepustí. Nekonajú sa ani žiadne divoké náklony karosérie. Podvozok je proste výborný.

Už keď sme pri rýchlych prejazdoch zákrutami, napadá mi, že Mercedes bude asi tvorcom aj ďalšieho doteraz neexistujúceho pojmu, a to „bezpečná zadokolka“. Nech sa deje, čo sa deje, to auto jednoducho do pretáčavého šmyku nedostanete. Teda pokiaľ vyslovene nechcete. S vypnutým stabilizačným systémom sa dá užiť si za volantom trochu jazdy bokom, no jedine ak je to v rámci bezpečnosti. ESP, aj keď je vypnuté, vás totiž neustále kontroluje. Ak vyhodnotí, že hrozí šmyk, ktorý nemáte šancu zvládnuť, ihneď sa opäť zapne a zachráni vás. Skúšal som plynom odhodiť zadok auta pri vyšších rýchlostiach, nedalo sa. ESP bolo pochopiteľne vypnuté. Miestami bolo na ceste aj viac štrku, ako by bolo zdravé, žiaden šmyk sa nekonal. To auto je jednoducho maximálne bezpečné za každých okolností, aj keď má na zadnej náprave 306 koní. Pokojne by s ním mohla jazdiť aj vaša svokra. Ak ale naprší, vypnete si ESP a nejdete rýchlo, vie byť s týmto autom aj celkom zábava.

Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak Mercedes, tak určite takýto. Možno je môj úsudok trochu neobjektívny, keďže Mercedes triedy C sa mi vždy páčil a toto nové kupé sa mi páči ešte oveľa viac. Milujem benzínové šesťvalce a s lepším, ako je tento, som ešte nejazdil. Nie len vďaka priamemu vstrekovaniu benzínu do valcov má poriadny výkon, ale aj neuveriteľne nízku spotrebu. Áno, toto auto má aj svoje muchy, ako menej priestoru nad hlavou, či komplikované ovládanie asistenčných systémov. Chcete vypnúť ESP, alebo asistenta varujúceho pred opustením jazdného pruhu? Musíte sa k tomu preklikať cez menu palubného počítača. Nie že by to bolo komplikované, ale trvá to istý čas. Niektoré automobilky majú na takéto funkcie vyhradené konkrétne tlačidlá.

Ale ono je to asi jedno. Ja som strávil s týmto autom týždeň a úplne som sa zamiloval. Stačí jedna svižnejšia jazda domov a keď potom vystúpite s úsmevom na tvári a vašou garážou sa bude ozývať hlasné cinkanie chladnúceho výfukového potrubia, ešte ani nedôjdete do obývačky a cez telefón si budete s predajcom dohadovať termín, kedy môžete prísť podpísať objednávku a zložiť zálohu.

Základná cena modelu – Mercedes-Benz C180 BlueEFFICIENCY kupé : 33 720 €

Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé: 48 348 €

Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes Benz C350 BlueEFFICIENCY kupé
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

vidlicový, zážihový

Valce/ventily:

6/24

Zdvihový objem (cm3):

3498

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

225 / 6500

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

370 / 3500-5250

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

250 (e.o.)

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

6,0

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

9,6 / 5,6 / 7,0

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

450

Objem nádrže (l):

66

Pohotovostná hmotnosť:

1615

Rozmer pneumatík:

225/45 R17

Dĺžka (mm):

4590

Šírka (mm):

1770

Výška (mm):

1406

Rázvor (mm):

2760

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mercedes