BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) – S Kiou Venga sme mali nakrátko možnosť jazdiť ešte v zime, hneď ako bola uvedená na slovenský trh. Už vtedy sme sa presvedčili, že to nie je zlé auto, a že v segmente B bude poriadne „miešať karty“. Teraz sme však mali Kiu Venga s najsilnejším benzínovým motorom k dispozícii na celý týždeň a zistili sme oveľa viac.
Najnetypickejším aspektom Kie Venga je jej dizajn. Netradične koncipovaná karoséria typu mini MPV nie je v danej triede veľmi obvyklá. Podobne tvarovaným autom je v súčasnosti hádam už iba Mercedes triedy A. Aj keď silueta Vengy možno nie je práve najpríťažlivejšia, Kia vie, že s Vengou bude úspešná. Kde berie tú istotu? No predsa vo veľkosti vnútorného priestoru, ktorým Venga disponuje práve vďaka tvaru jej karosérie.
Interiér
Kia Venga poteší príjemne tvarovanou palubnou doskou a kvalitne vypracovaným interiérom. Použité materiály pôsobia hodnotne. Slabým miestom sú ale dvere, ktoré vyzerajú veľmi jednoducho a okrem kľučky dverí sú celé dvere z vnútra čierne. Pôsobí to trochu lacno.
Najväčšou devízou Kie Venga je však jej priestranný interiér. Možno sa to zvonku nezdá, keďže Venga je pomerne kompaktné auto, ale vo vnútri je naozaj priestranná. Na zadných sedadlách ponúka toľko miesta, ako vozidlá o triedu vyššie. Konštruktérom sa podarilo využiť relatívne malý pôdorys naozaj ukážkovo. Daňou za to je síce vysoký posed, ale miesta majú všetci dosť.
V praktickosti nezaostáva ani batožinový priestor. V základnom stave síce ponúka iba 314 litrov, no pod podlahou je ukrytý ďalší menší úložný priestor. Spolu s ním sa kapacita zväčší na 422 litrov. Podlaha je navyše polohovateľná. Ak ju necháte vo vyššej polohe, umožňuje vám to po sklopení sedadiel vytvoriť jednu rovinu s ich operadlami. V tej nižšej polohe zas máte viac priestoru pre batožinu.
Motor
Kiu Vengu sme testovali s jej najsilnejším benzínovým motorom. Ide o rovnaký 1,6-litrový štvorvalec, aký sa montuje aj do Kie cee’d. Už cee’d je s touto nadpriemerne výkonnou „jedna-šestkou“ celkom dynamické auto, no z menšej Vengy tento motor robí hotové žihadlo. Motor sa s radosťou vytáča a je veľmi dobre odhlučnený. Je taký tichý, že raz som sa dokonca omylom pokúsil naštartovať už bežiaci motor.
Napriek tomu si od vás veľa nevypýta. Aj keď výrobca udáva spotrebu paliva v mestskom cykle 8,4 litra na 100 km, čo by nebolo zlé, nám sa darilo jazdiť približne za 7 litrov. Najvyšší údaj o priemernej spotrebe paliva, aký nám palubný počítač ukázal v priebehu testu, bol 7,5 litra na 100 km. Mimo mesta sa spotreba pohybuje okolo 5,5 litra benzínu na 100 km.
Jazda
Ako som už spomínal, vo Venge sa sedí dosť vysoko. To má za dôsledok nepohodlný uhol, ktorý zvierajú vaše chodidlá s podlahou, keď sú opreté o pedále. Zbytok ovládacích prvkov je však vašej polohe plne prispôsobených a tak s ničím ďalším nemáte problém. Radenie je mimoriadne presné, za čo si Venga určite zaslúži pochvalu, rovnako aj presnosť a citlivosť riadenia patrí medzi tie lepšie.
Čo sa týka jazdných vlastností, Venga prekvapila, podobne ako Soul. Je vidno, že bola navrhovaná tak, aby uspokojila chúťky európskych vodičov. Napriek tomu, že Soul je vysoký, ak ho vybavíte 18-palcovými kolesami, výrazne to zlepší jeho jazdné vlastnosti a minimalizuje bočné náklony karosérie v zákrutách. Venga na príplatkových 16-palcových kolesách sa však v zákrutách nakláňa menej, ako Soul so štandardnými 16-palcovými kolesami.
Resumé
Aby som to nejako stručne zhrnul, ak poškuľujete po Venge, lebo potrebujete malé a priestranné auto, no bojíte sa jej jazdných vlastností kvôli vysokej karosérii, smelo do toho. Vo vnútri je miesta naozaj dosť (obzvlášť na zadných sedadlách) a s Vengou sa jazdí ako s normálnym autom. Podvozok je vysokej karosérii prispôsobený. Nakláňať sa budete akurát tak vy, kvôli vysokému sedeniu, to je tak všetko. Motor je výborný, čiže benzínová „jedna-šestka“ by nebola zlou voľbou.
Základná cena modelu – Kia Venga 1.4 CVVT Base: 10 490 €
Základná cena testovanej verzie – Kia Venga 1.6 CVVT EX: 14 490 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | zážihový, radový |
Valce / ventily: | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1591 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 92 / 6300 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 156 / 4200 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 182 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 10,9 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 8,4 / 5,8 / 6,7 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 314/422 |
Objem nádrže (l): | 48 |
Pohotovostná hmotnosť: | 1280 |
Rozmer pneumatík: | 195/65 R15 |
Dĺžka (mm): | 4068 |
Šírka (mm): | 1765 |
Výška (mm): | 1600 |
Rázvor (mm): | 2615 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk