Test: Kia Venga 1.6 CVVT

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) – S Kiou Venga sme mali nakrátko možnosť jazdiť ešte v zime, hneď ako bola uvedená na slovenský trh. Už vtedy sme sa presvedčili, že to nie je zlé auto, a že v segmente B bude poriadne „miešať karty“. Teraz sme však mali Kiu Venga s najsilnejším benzínovým motorom k dispozícii na celý týždeň a zistili sme oveľa viac.

Najnetypickejším aspektom Kie Venga je jej dizajn. Netradične koncipovaná karoséria typu mini MPV nie je v danej triede veľmi obvyklá. Podobne tvarovaným autom je v súčasnosti hádam už iba Mercedes triedy A. Aj keď silueta Vengy možno nie je práve najpríťažlivejšia, Kia vie, že s Vengou bude úspešná. Kde berie tú istotu? No predsa vo veľkosti vnútorného priestoru, ktorým Venga disponuje práve vďaka tvaru jej karosérie.

Interiér

Kia Venga poteší príjemne tvarovanou palubnou doskou a kvalitne vypracovaným interiérom. Použité materiály pôsobia hodnotne. Slabým miestom sú ale dvere, ktoré vyzerajú veľmi jednoducho a okrem kľučky dverí sú celé dvere z vnútra čierne. Pôsobí to trochu lacno.

Najväčšou devízou Kie Venga je však jej priestranný interiér. Možno sa to zvonku nezdá, keďže Venga je pomerne kompaktné auto, ale vo vnútri je naozaj priestranná. Na zadných sedadlách ponúka toľko miesta, ako vozidlá o triedu vyššie. Konštruktérom sa podarilo využiť relatívne malý pôdorys naozaj ukážkovo. Daňou za to je síce vysoký posed, ale miesta majú všetci dosť.

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

V praktickosti nezaostáva ani batožinový priestor. V základnom stave síce ponúka iba 314 litrov, no pod podlahou je ukrytý ďalší menší úložný priestor. Spolu s ním sa kapacita zväčší na 422 litrov. Podlaha je navyše polohovateľná. Ak ju necháte vo vyššej polohe, umožňuje vám to po sklopení sedadiel vytvoriť jednu rovinu s ich operadlami. V tej nižšej polohe zas máte viac priestoru pre batožinu.

Motor

Kiu Vengu sme testovali s jej najsilnejším benzínovým motorom. Ide o rovnaký 1,6-litrový štvorvalec, aký sa montuje aj do Kie cee’d. Už cee’d je s touto nadpriemerne výkonnou „jedna-šestkou“ celkom dynamické auto, no z menšej Vengy tento motor robí hotové žihadlo. Motor sa s radosťou vytáča a je veľmi dobre odhlučnený. Je taký tichý, že raz som sa dokonca omylom pokúsil naštartovať už bežiaci motor.

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

Napriek tomu si od vás veľa nevypýta. Aj keď výrobca udáva spotrebu paliva v mestskom cykle 8,4 litra na 100 km, čo by nebolo zlé, nám sa darilo jazdiť približne za 7 litrov. Najvyšší údaj o priemernej spotrebe paliva, aký nám palubný počítač ukázal v priebehu testu, bol 7,5 litra na 100 km. Mimo mesta sa spotreba pohybuje okolo 5,5 litra benzínu na 100 km.

Jazda

Ako som už spomínal, vo Venge sa sedí dosť vysoko. To má za dôsledok nepohodlný uhol, ktorý zvierajú vaše chodidlá s podlahou, keď sú opreté o pedále. Zbytok ovládacích prvkov je však vašej polohe plne prispôsobených a tak s ničím ďalším nemáte problém. Radenie je mimoriadne presné, za čo si Venga určite zaslúži pochvalu, rovnako aj presnosť a citlivosť riadenia patrí medzi tie lepšie.

Čo sa týka jazdných vlastností, Venga prekvapila, podobne ako Soul. Je vidno, že bola navrhovaná tak, aby uspokojila chúťky európskych vodičov. Napriek tomu, že Soul je vysoký, ak ho vybavíte 18-palcovými kolesami, výrazne to zlepší jeho jazdné vlastnosti a minimalizuje bočné náklony karosérie v zákrutách. Venga na príplatkových 16-palcových kolesách sa však v zákrutách nakláňa menej, ako Soul so štandardnými 16-palcovými kolesami.

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Aby som to nejako stručne zhrnul, ak poškuľujete po Venge, lebo potrebujete malé a priestranné auto, no bojíte sa jej jazdných vlastností kvôli vysokej karosérii, smelo do toho. Vo vnútri je miesta naozaj dosť (obzvlášť na zadných sedadlách) a s Vengou sa jazdí ako s normálnym autom. Podvozok je vysokej karosérii prispôsobený. Nakláňať sa budete akurát tak vy, kvôli vysokému sedeniu, to je tak všetko. Motor je výborný, čiže benzínová „jedna-šestka“ by nebola zlou voľbou.

Základná cena modelu – Kia Venga 1.4 CVVT Base: 10 490 €

Základná cena testovanej verzie – Kia Venga 1.6 CVVT EX: 14 490 €

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1591

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

92 / 6300

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

156 / 4200

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

182

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,9

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8,4 / 5,8 / 6,7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

314/422

Objem nádrže (l):

48

Pohotovostná hmotnosť:

1280

Rozmer pneumatík:

195/65 R15

Dĺžka (mm):

4068

Šírka (mm):

1765

Výška (mm):

1600

Rázvor (mm):

2615

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Kia Venga 1.6 CVVT EX
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Kia