BRATISLAVA 12. apríla (WEBNOVINY) – Kia cee’d prešla nedávno faceliftom, pri ktorom dostala kompletne prerobenú prednú časť. K drobným zmenám došlo aj vzadu. Okrem inej grafiky svetiel a pozemného tvaru odraziek v zadnom nárazníku však nejde o nič zásadné. To isté platí aj pre model SW. Dôležitejšie zmeny je však vidieť v interiéri.
Interiér
Podobne ako klasický päťdverový cee’d, aj kombi verzia SW dostala nový volant a novú radiacu páku. Znie to ako maličkosť, ale ide o jedny z najdôležitejších prvkov, ktoré sa podieľajú na vytváraní dojmov z jazdy. Nový volant sa príjemne drží a obsahuje aj tlačidlá na ovládanie handsfree s technológiou Bluetooth, tempomatu, palubného počítača a samozrejme rádia. Kulisa radiacej páky je po novom mimoriadne presná a rovnako ako volant, pri manipulácii kladie ten správny odpor.
Nedá mi však nespomenúť zaujímavé „bronzové“ dekorácie interiéru, ktoré ma zaujali hneď na prvý pohľad. Zatiaľ čo predtým testovaný päťdverový cee’d mal interiér dekorovaný obkladmi relatívne tradičnej striebornej farby, hnedý odtieň obkladu v tomto aute mi pripadal byť zaujímavý svojou nevšednosťou. Navyše skvelo ladil s čalúnením sedadiel.
Aj keď ide o kombi, SW-čko nemá dlhší rázvor, ako štandardný päťdverový cee’d. Preto ani na zadných sedadlách nie je viac miesta. Netreba však vešať hlavu. Už aj štandardný cee’d totiž patrí medzi tie väčšie autá v rámci svojej triedy. Za príplatok zhruba 1000 až 1600 € (v závislosti od motorizácie a úrovne výbavy) za karosériu typu kombi teda získavate v podstate iba batožinový priestor s objemom 534 litrov, čo je o 194 litrov viac, ako má bežný cee’d. Po sklopení zadných sedadiel je rozdiel ešte väčší – 1664 vs. 1300 litrov. Kiu tiež musím pochváliť za takmer rovnú úložnú plochu, ktorá vznikne po sklopení sedadiel, no samotný proces sklápania sedadiel by som si vedel predstaviť aj jednoduchšie.
Motor
S 1,6 litrovým vznetovým agregátom sme už mali možnosť jazdiť v modeli Soul. Rovnako ako tam, aj v cee’de odvádza tento kultivovaný a dobre odhlučnený štvorvalec skvelú prácu, aj keď v Soule je motor vyladený na trochu vyšší výkon. Aj tu má však tento agregát dostatok sily už od najnižších otáčok a cee’du SW dokáže jeho 85 kW (115 k) prepožičať sympatickú porciu dynamiky. cee’d má totiž šesťstupňovú prevodovku, na rozdiel od Soulu. Povedal by som, že napriek nižšiemu výkonu je cee’d oproti Soulu o trošku dynamickejší.
Vďaka šesťstupňovej prevodovke a karosérii s pravdepodobne nižším odporom vzduchu je cee’d aj úspornejší. Mimo mesta sa dá jazdiť do šiestich litrov a po meste takýto cee’d SW spotrebuje niečo málo nad šesť litrov nafty na 100 km. Pri troche snahy by sa však so cee’dom 1.6 CRDi malo dať prejsť aj 1000 km na jednu nádrž.
Jazda
Jazdné vlastnosti cee’du SW sa od jazdných vlastností obyčajného cee’du nijako výrazne nelíšia. Pruženie je dostatočne komfortné, no auto sa v zákrutách správa sebaisto a zbytočne sa nenakláňa. Vďaka viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy ho z miery nevyvedú ani mierne nerovnosti v zákrutách.
Resumé
Ak hľadáte priestranné rodinné auto s veľkým batožinovým priestorom s dobrým pomerom medzi cenou a úžitkovou hodnotou, Kia cee’d SW by mohla byť jedným z horúcich kandidátov. Naozaj si nespomeniem ani na jeden parameter, v ktorom by kórejská Kia nejako viditeľne zaostávala za špičkovými európskymi a japonskými konkurentmi. O tom, že benzínová „jedna-šestka“ je vydarená, sme sa presvedčili v predošlom teste, no ku „kombíku“ sa viac hodí diesel, ktorý je tiež výborný. Jeho vyšší krútiaci moment oceníte pri plne naloženom batožinovom priestore. Ak vezmete do úvahy všetky „pre“ aj „proti“ a pridáte si k tomu 7-ročnú záruku, Kia nebude už iba najlacnejším riešením ako niekedy v minulosti, ale voľbou rozumu.
Základná cena modelu – Kia cee’d SW 1.4 CVVT L: 12 570 €
Základná cena testovanej verzie – Kia cee’d SW 1.6 CRDi (85 kW): 17 950 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1582 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 85 / 4000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 255 / 1900 – 2750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 188 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 11,7 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 5,9 / 4,4 / 4,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 534 / 1664 |
Objem nádrže (l): | 53 |
Pohotovostná hmotnosť: | 1419 |
Rozmer pneumatík: | 195/65 R15 |
Dĺžka (mm): | 4470 |
Šírka (mm): | 1790 |
Výška (mm): | 1525 |
Rázvor (mm): | 2650 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk