Test: Hyundai i40 1.6 GDi hrá v inej lige

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 24. decembra (WEBNOVINY) – Dalo by sa povedať, že Hyundai doteraz na Slovensku predával skôr tie lacnejšie autá. Odhliadnuc od SUV Santa Fe, pre tradičné európske automobilky bol zdatným konkurentom najmä v tých nižších segmentoch. Aj keď mal modely aj v strednej triede, nikdy ich zavedené automobilky nevnímali ako vážnu hrozbu. S modelom i40 sa to však všetko zmenilo. Dovolím si tvrdiť, že model i40 je historickým míľnikom značky Hyundai.

Hyundai i40 je poriadny kus auta. Predávať sa začal výhradne ako kombi, no už čoskoro bude k dispozícii aj ako sedan. Je to model strednej triedy, teda v hľadáčiku má klasické limuzíny ako napríklad Volkswagen Passat. A že to s konkurenciou tým najlepším v segmente myslí vážne, je jasné na prvý pohľad. Dizajnový štýl „fluidic sculpture“ značky Hyundai je tu rozvinutý v plnej kráse. Predná časť je oproti zvyšku auta možno trochu krátka a dizajnovo prekombinovaná (najmä svetlá), no myslím si, že až na tieto detaily je dizajn modelu i40 naozaj mimoriadne vydarený.

Interiér

Hyundai i40 pôsobí mimoriadne solídne aj vo vnútri. Použité sú materiály, ktoré nie len dobre vyzerajú, ale sú aj príjemné na dotyk. Dizajn palubnej dosky je rovnako pútavý, ako moderne tvarovaný exteriér. Veľmi príjemná je aj grafika hlavných prístrojov a displeja palubného počítača. Auto sa vám pri štartovaní a vypínaní motora dokonca aj pozdraví krátkou zvučkou.

Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin

Čo ma však na i40-tke zaujalo najviac, je priestor na zadných sedadlách. Môžem smelo prehlásiť, že Škoda Superb má nového konkurenta. Priemerne vysokí ľudia môžu na zadných sedadlách sedieť dokonca aj s preloženými nohami. Batožinový priestor má objem veľkorysých 553 litrov, ktorý je možné sklopením sedadiel zväčšiť až na 1719 litrov.

Motor

Hyundai i40 sme testovali so základným motorom, teda s atmosféricky plneným 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom. Vďaka priamemu vstrekovaniu benzínu do valcov má táto „jedna-šestka“ nadpriemerný výkon 99 kW (135 k). Povedzme si však úprimne, pre kombi strednej triedy to nie je tá najideálnejšia motorizácia. S 1,7-litrovým turbodieselom v tomto aute som síce nejazdil, ale podľa môjho názoru to bude oveľa vhodnejší motor. Väčšie a ťažie auto, ako je Hyundai i40, potrebuje predovšetkým krútiaci moment, ktorého má turbodiesel viac, ako atmosférický benzínový motor. Nehovorím, že benzínovému motoru sa nechce do otáčok, no jazdný štýl, kedy neustále držíte motor v otáčkach, jednak dosť dvíha spotrebu, no povedal by som aj, že nie je práve najprirodzenejší pre vodičov rodinných „kombíkov“.

Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin

Ak sa ale nikam neponáhľate, vie byť i40-tka s týmto motorom aj celkom úsporná. Mimo mesta sa spotreba paliva pohybuje okolo šiestich litrov na 100 km. Ani pri svižnejšom tempe nepresiahne hranicu siedmych litrov. Na diaľnici ale spotreba stúpne na 8,5 až 9 litrov benzínu na 100 km. Motor totiž točí pri zaradenom šiestom prevodovom stupni 3400 ot./min. Pri jazde mestom by zas spotreba nemala stúpnuť nad 8,5 litra na 100 km.

Jazda

Jazda s Hyundaiom i40 je prekvapivo tichá. Odhlučnenie je výborné. Posed za volantom je tiež veľmi dobrý, no z riadenia som mal pocit, že je mierne preposilňované. Kulisa šesťstupňovej manuálnej prevodovky je už tradične presná a má veľmi príjemný chod.

Podvozok ničím neprekvapí. Je vyladený tak „európsky“. Už tradičný kompromis medzi komfortom a pevnosťou v zákrutách. Prekvapili ma však diaľkové svetlá. Zatiaľ čo LED diódy na denné svietenie sú veľmi efektné, stretávacie svetlá primerane účinné, tie diaľkové vám namiesto cesty pred vami osvetlia koruny stromov okolo cesty. Je možné, že to bol iba problém konkrétneho testovacieho auta, no predvádzaciu jazdu by som si pre istotu vybavil aj po tme.

Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Hyundai i40 je veľmi zaujímavé auto. A zjavne si to nemyslím iba ja. Za týmto elegantným „kombíkom“ sa otáčalo viac ľudí, ako za niektorými športovými autami, ktoré som mal možnosť testovať. Myslím si, že značka Hyundai má na slovenskom trhu stále silnejšie postavenie a práve Hyundai i40 by ho mohol ešte viac upevniť. Je to naozaj pekné, kvalitne pôsobiace a plne konkurencieschopné auto. Ak nie ste nároční, postačí vám aj benzínová jedna-šestka. Turbodiesel však bude zrejme lepší.

Základná cena modelu – Hyundai i40 1.6 GDi Comfort: 21 990 €

Základná cena testovanej verzie – Hyundai i40 1.6 GDi Style: 23 990 €

Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai i40cw 1.6 GDi
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, zážihový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1591

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

99 / 6300

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

165 / 4850

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

195

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

11,6

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8.0 / 5,4 / 6,4

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

553/1719

Objem nádrže (l):

70

Prevádzková hmotnosť:

1470-1601

Rozmer pneumatík:

215/50 R17

Dĺžka (mm):

4770

Šírka (mm):

1815

Výška (mm):

1470

Rázvor (mm):

2770

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hyundai