Test: Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 21. februára (WEBNOVINY) – Opäť jedna z tých recenzií, ktorá na svet prichádzala veľmi ťažko. Týždeň som sa snažil nájsť niečo, čo by mi na Honde Accord vadilo. Nepodarilo sa. Podľa mňa je to skvelé auto. No poďme na to pekne poporiadku.

Ako vždy, začnime dizajnom. Podľa mňa je bezchybný. Dizajn nového Accordu je evolúciou predošlého modelu. Aj nový Accord má typické dizajnové črty pre tento model a na ceste je ľahko rozpoznateľný. Jediným možno trochu rušivým prvkom sú oranžové predné smerovky. Nedávno však bol avizovaný facelift Hondy Accord, pri ktorom oranžové smerovky zmiznú. Ináč je všetko v poriadku. Svojou nízkou a širokou siluetou budí toto pomerne veľké auto na ceste rešpekt. Osobitne však musím pochváliť aj testovanú kombi verziu – Accord Tourer. Máloktoré kombi je tvarované tak štýlovo. Kombi verzia vám ponúkne viac priestoru ako sedan, je praktickejšia, no stále vyzerá dostatočne športovo. To sa podarí iba pri máloktorom aute.

Interiér

Interiér je naozaj na úrovni. Nie je tajomstvom, že interiéry nemeckých áut patria medzi tie najkvalitnejšie. Japonská Honda však prekvapila a veľmi blízko sa približuje nemeckým ideálom. Kvalita použitých materiálov a ich spracovanie je na vysokej úrovni. Jedinú výhradu by som mal k dekoračnému materiálu stredového tunela, ktorý imituje tmavé drevo. Je príliš náchylný na poškriabanie.

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Čo sa týka priestrannosti, Accord je na tom veľmi dobre. Je vám jasné, že v aute strednej triedy sa nebudete tlačiť. Čo ma ale prekvapilo, je komfort sedenia. Vpredu sa sedí výborne, ale pasažierom na zadných sedadlách Accordu sa cestuje naozaj prvotriedne.

Poteší aj batožinový priestor. Ten v základnom stave ponúka 406 litrov. Po sklopení zadných sedadiel a naložení auta po hranu máte k dispozícii 672 litrov. Sedadlá sa pritom sklápajú takmer do roviny, čiže podlaha batožinového priestoru je vhodne tvarovaná. Nechýba ani vyťahovacia sieť, ktorú použijete, ak potrebujete zaplniť batožinový priestor po strechu. Dvere batožinového priestoru sú vo verzii Executive ovládané elektricky a to aj na diaľku prostredníctvom kľúča.

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Osobne by som preferoval 2,4-litrový atmosféricky plnený benzínový motor s výkonom 148 kW (201 k), ale aj vznetový agregát 2,2 i-DTEC s výkonom 132 kW (180 k) je výborný. Je mimoriadne kultivovaný a sila mu rozhodne nechýba. Hlavne je ale úspornejší. V meste bez problémov dosiahnete výrobcom udávanú spotrebu 7,5 litra nafty na 100 km. Mimo mesto by to podľa výrobcu malo byť 4,9 litra. Nie je to nereálne, ale musíte na to vynaložiť isté úsilie. Mne sa darilo jazdiť so spotrebou okolo tých 5,5 litra a ani pri svižnejšom tempe palubný počítač neukázal vyššiu priemernú spotrebu ako šesť litrov nafty na 100 km.

Jazda

S Accordom sa jazdí veľmi príjemne. V aute sedíte nízko, krátku radiacu páku máte „po ruke“, rovnako aj ručnú brzdu. Rozmiestnenie týchto prvkov je priam vzorové. Hodna sa zjavne inšpirovala svojimi športovými modelmi ako napríklad Hondou S2000. Accord Tourer nie je auto, ktoré by zvádzalo na používanie ručnej brzdy počas jazdy, no je vidieť, že v Honde konštruktéri vedia, kde má čo svoje miesto. Ergonómia je teda bezchybná a tak vám nič nebráni vychutnávať si jazdu.

Tá je ale o dosť komfortnejšia, ako by ste od Hondy čakali. Accord skvelo tlmí nerovnosti a do interiéru sa ani neprenášajú žiadne výraznejšie nárazy. Celkovo je odhlučnenie interiéru výborné a tak vám nič nebráni v tom, aby ste si vychutnávali zvuk prémiového audiosystému s 9+1 reproduktormi, ktorý je súčasťou výbavy Executive.

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ako som spomínal hneď na začiatku, na novom Accorde sa iba ťažko hľadajú nejaké chyby. Určite by som toto auto zaradil na popredné miesta v rámci strednej triedy. Neokukaný dizajn auta je ladený tak športovo – elegantne, interiér je priestranný a jazda zodpovedá dizajnu – auto skvelo sedí na ceste, no stále nie je prehnane tvrdé. Naopak. Prekvapí nečakaným komfortom. A viete koľko sa týchto áut u nás minulého roku predalo? 27, sedanov 44. Myslím si, že vzhľadom na to, aké kvality Accord ponúka, je to žalostne málo. Ľudia však zrejme s Hondou pri výbere auta strednej triedy akosi nepočítajú. Odporúčam teda pri výbere nového auta skúsiť navštíviť aj iných predajcov, ako „VW Group“, nech sa nám to na cestách trochu oživí.

Základná cena modelu – Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC Comfort: 25 650 €

Základná cena testovanej verzie – Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Executive: 35 250 €

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Honda Accord Tourer 2.2 i DTEC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

2199

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

132 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

380 / 2000 – 2750

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

217

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

9,2

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,5 / 4,9 / 5,9

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

406 / 672

Objem nádrže (l):

65

Pohotovostná hmotnosť:

1679

Rozmer pneumatík:

225/50 R17

Dĺžka (mm):

4750

Šírka (mm):

1840

Výška (mm):

1440

Rázvor (mm):

2705

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Honda