BRATISLAVA 5. novembra (WBN/PR) – Automobilka Kia Motors si na práve prebiehajúci autosalón v brazílskom Sao Paulo načasovala svetovú premiéru prvého kombinovaného agregátu v dejinách značky, spaľujúceho benzín a etanol. Kia Soul Flex oslavuje v Brazílii svoj svetový debut na poli ekologických modelov budúcnosti.
Kia Soul Flex je prvý kórejský model FFV (Flexibile Fuel Vehicle), ktorý môže spaľovať buď 100 % etanol, alebo 100 % benzín. Tento model je špeciálne navrhnutý pre brazílsky trh, nakoľko práve tu tvoria „flex“ modely viac ako 85 % predaja nových automobilov.
V súčasnosti patrí Brazílii druhá priečka svetovej výroby etanolu, čo má za následok, že motoristi radi využívajú túto alternatívnu formu pohonu, a to najmä kvôli nízkej cene – etanol je totiž až o 40 % lacnejší ako klasický benzín. Svoju úlohu zohráva aj daň z predaja nových vozidiel – kým pri klasických autách tvorí 13 % z ceny auta, za vozidlo s pohonom „flex“ zaplatí brazílsky zákazník o 2 % menej.
Nová Kia Soul Flex s jedinečnými prvkami exteriéru sa môže pochváliť až o 44 % lepšou spotrebou paliva v porovnaní so súčasnou benzínovou verziou pri zachovaných hodnotách 128 koní a krútiacim momentom s hodnotou 165 Nm. To predstavuje o 3,2 % vyššiu hodnotu v oblasti výkonu a zlepšenú hodnotu krútiaceho momentu až o 3,7 % v porovnaní s klasickým modelom.
Na rozdiel od klasických benzínových verzií musel nový agregát prejsť inováciami v systéme vstrekovania, na katalyzátore, zmenené boli aj hodnoty kompresného pomeru – kombinácia týchto zmien priniesla vynikajúce hodnoty ekonomickej prevádzky.
Viaceré zmeny bolo nutné vykonať najmä z dôvodu rozdielnych vlastností etanolu – oproti benzínu je viac abrasívnejší, a tak muselo byť posilnené predovšetkým palivové čerpadlo, uzáver palivovej nádrže a celý palivový systém, ako aj pomocný systém palivového čerpania tak, aby motor spoľahlivo naštartoval aj pri nízkych teplotách.
Kia Motors začne s exportom Soul Flex do Brazílie už tento mesiac, prvé modely by sa mali v predajniach dealerov objaviť začiatkom budúceho roka. Automobilka plánuje uviesť aj nový Sportage Flex model a to koncom budúceho roka. Tým chce výrazne posilniť svoje postavenie „flex“ verzií na brazílskom trhu. Každopádne je Brazília pre značku Kia dôležitým trhom – medziročný nárast predstavuje vyše 150 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď predaje do konca septembra 2010 dosiahli 40 865 kusov nových automobilov.
Spolu s uvedením nového SUV modelu vo verzii „flex“, ktorý je na mieru šitý požiadavkám miestnych zákazníkov a na posilnenie svojej pozície vrátane plánovaného zvýšenia objemu predaja nielen na brazílskom trhu, ale na všetkých trhoch strednej a južnej Ameriky, plánuje automobilka využiť aj nastávajúce najväčšie svetové futbalové podujatie FIFA World Cup v Brazílii v roku 2014, kde bude Kia opäť strategickým sponzorským partnerom.
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za prvý polrok 2010 predaj 1881 osobných vozidiel, čo predstavuje 6,79 % podiel na slovenskom trhu a zatiaľ 3. miesto podľa hodnotenia vozidiel M1 najpredávanejších značiek na slovenskom trhu. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.