BRATISLAVA 14. mája (WBN/PR) – ŠKODA AUTO Slovensko prináša výsledky ankety medzi žiakmi základných škôl v oblasti cestnej bezpečnosti. Spoločnosť testovala úroveň znalosti detí v rámci Promo Tour, ktorú odštartovala na bratislavských základných školách. Počas akcie zároveň predstavila aj nový interaktívny edukačný portál www.skodahrou.sk.
„Z našej ankety medzi žiakmi základných škôl vyplynulo, že úroveň poznatkov detí v oblasti bezpečnosti na cestách je uspokojivá,“ povedala Lucia Busquet, vedúca oddelenia PR spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko. „Anketa však ukázala aj nutnosť prevencie a dôslednej, no interaktívnej a zábavnej edukácie detí v tejto oblasti. Portál www.skodahrou.sk má podporiť a prispieť zábavnou formou k aktívnej výučbe bezpečnosti detí na cestách,“ dodala Lucia Busquet.
Anketa bola zameraná na znalosti detí v oblasti bezpečnosti na cestách. Ankety sa zúčastnilo 100 detí zo štyroch základných škôl v Bratislave vo veku 8 rokov. Výsledky preukázali dobrú znalosť detí z oblasti poznávania dopravných značiek, správania sa pri jazde na bicykli, ale aj v automobile. Deti najčastejšie rozpoznali základné dopravné značky ako „STOJ“, „daj prednosť v jazde“, „hlavná cesta“, „prikázaný smer“ a „zákaz vjazdu cyklistom“. Otestované boli aj v otázke bezpečnosti priechodu s bicyklom cez cestu. Až 82 % detí odpovedalo, že pri prechode bicyklom cez cestu najprv zosadnú z bicykla a prejdú cez priechod pre chodcov. Pri otázke, čo urobia, ak chcú na bicykli odbočiť vpravo, 51 % z opýtaných upaží pravú ruku a 33 % zamáva pravou rukou na vodiča v aute. Deti tiež preukázali veľkú zodpovednosť pri riešení autonehody. Až 85 % by zavolalo tiesňovú linku 112 a 6 % by utekalo do najbližšej nemocnice.
„Bratislavskí žiaci základných škôl preukázali dobré vedomosti z oblasti bezpečnosti na cestách. Aj napriek tomu však treba dbať na prevenciu, ktorá je v tomto veku mimoriadne dôležitá,“ povedala psychologička Mgr. Mária Tóthová-Šimčáková. „Pozornosť je nutné upriamiť najmä na skupinu deti do 10 rokov. Najlepšie prijímajú autoritu a výborne sa s nimi spolupracuje. Môžeme im tak odovzdať dôležité informácie, na základe ktorých si vytvárajú správny postoj,“ dodala Mgr. Mária Tóthová-Šimčáková.
Projekt ŠKODA Hrou je určený predovšetkým pre žiakov prvého stupňa základných škôl. Štyri jazyky a spracovanie témy na internetových stránkach navyše umožňuje dostupnosť projektu veľkému množstvu záujemcov.
V rámci projektu pripravila ŠKODA AUTO Slovensko Promo Tour po základných školách v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a v Košiciach s cieľom predstaviť žiakom internetový portál prostredníctvom zábavného a interaktívneho programu, vtipných scénok z praxe, diskusií a kvízov. Na cestách po základných školách nechýba ani snežný muž Yeti.