BRATISLAVA 16. mája (WBN/PR) – ŠKODA v apríli 2013 dodala svojim zákazníkom na celom svete viac ako 77 600 vozidiel, čo je o 4,6 % menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Aj v apríli boli predajné výsledky značky ŠKODA ovplyvnené nábehom výroby novej generácie modelov Octavia a Octavia Combi. Na výsledku sa prejavil aj pokračujúci slabý dopyt na niektorých európskych trhoch. Od januára do apríla 2013 predala česká automobilka na celom svete viac ako 298 000 vozidiel, o 8 % menej ako v rovnakom období minulého roka.
„Nové modely značky ŠKODA sa u našich zákazníkov stretávajú s veľmi pozitívnymi ohlasmi. Modernizácia a rozšírenie našej modelovej palety v ďalšom priebehu roka, aj napriek zložitému vývoju na niektorých trhoch, pozitívne ovplyvní odbyt značky ŠKODA,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Očakávali sme, že v prvej polovici roka 2013 s ohľadom na nábeh výroby novej generácie modelov Octavia a Octavia Combi nedosiahneme úroveň minulého roka,“ dodáva Vahland. „Niektoré trhy sú navyše aj naďalej pod silným tlakom, ktorému sa ani my nemôžeme úplne vyhnúť.“
S ohľadom na zavedenie ôsmich nových alebo prepracovaných modelov sú očakávania českej automobilky pre celý tento rok pozitívne.
V západnej Európe dodala ŠKODA v apríli zákazníkom 29 900 vozidiel, čo je o 1,4 % menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka (apríl 2012: 30 400). Rast značka dosiahla vo Veľkej Británii (+16,4 %), Taliansku (+36,2 %), Španielsku (+12,9 %) a v Portugalsku (+7,5 %). Značka bola úspešná aj v škandinávskych krajinách. V Dánsku vzrástol predaj o 151,7 %, vo Fínsku o 38 % a vo Švédsku o 46,4 %.
Dodávky značky ŠKODA vo východnej Európe dosiahli v apríli 10 500 vozidiel (máj 2012: 12 300; -14,3 %). V Rusku predala česká automobilka 7 500 vozidiel (apríl 2012: 8 800; -14,9 %). Od januára do apríla dosiahol počet dodávok ruským zákazníkom celkovo 26 100 vozidiel (rovnaké obdobie minulého roka: 28 000; -6,7 %). Tým je Rusko v prvých štyroch mesiacoch roku 2013 opäť tretím najväčším odbytiskom značky ŠKODA po Číne a Nemecku.
V strednej Európe dosiahla ŠKODA s 10 800 dodanými vozidlami (apríl 2012: 11 600; -6,8 %) trhový podiel približne 20 %. Na českom trhu dodala ŠKODA svojim zákazníkom v apríli viac ako 5 100 vozidiel (apríl 2012: 5.500; -6,0 %). Trhový podiel značky ŠKODA na celkovo slabšom domácom trhu vzrástol na 34,1 % (apríl 2012: 32,7). Na Slovensku dodala značka ŠKODA zákazníkom v apríli celkovo 1 170 automobilov, čím si zabezpečila 20,29-percentný podiel. Od začiatku roka 2013 predala automobilka na Slovensku celkovo 4 291 automobilov kategórie M1.
Najväčším trhom značky ŠKODA bola v apríli naďalej Čína s takmer 20 400 dodávkami zákazníkom. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to zodpovedá miernemu nárastu o 0,1 %. V prvých štyroch mesiacoch dodala česká automobilka čínskym zákazníkom 78 100 vozidiel (január až apríl 2012: 79 600; -1,9 %). V druhej polovici roka očakáva automobilka v Číne ďalší rast, najmä vďaka štartu výroby a predaja modelu Rapid, ku ktorému dochádza v súčasnej dobe, a tiež vďaka uvedeniu nových importovaných modelov ŠKODA Yeti a ŠKODA Superb Combi.
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v apríli 2013 (v jednotkách, zaokrúhlené, po modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (31 300; -14,4 %)
ŠKODA Fabia (18 800; -14,5 %)
ŠKODA Superb (7 800; -19,4 %)
ŠKODA Yeti (6 800; -10,0 %)
ŠKODA Roomster (2 800; -15,5 %)
ŠKODA Rapid (6 600; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 500; nový model)