BRATISLAVA 15. augusta (WBN/PR) – ŠKODA vďaka rastúcemu počtu dodávok zákazníkom v júli naďalej zvyšovala svoje trhové podiely v západnej Európe. Najmä na veľkých trhoch, ako je Nemecko a Veľká Británia, ale tiež v Írsku, Dánsku, Fínsku a Taliansku česká značka rástla. Napriek celkovo zložitej ekonomickej situácii dosiahol počet dodávok českej automobilky v júli počet 69 700 vozidiel (júl 2012: 72 600; -4,0 percenta). V období od januára do júla 2013 dodala spoločnosť ŠKODA AUTO svojim zákazníkom 534 300 vozidiel (január až júl 2012: 565 600; -5,5 percenta). V roku 2013 vývoj počtu dodávok značky ŠKODA ovplyvnili nábehy nových modelov a zodpovedajúce kapacitné obmedzenia. Predovšetkým ide o štart novej generácie modelového radu ŠKODA Octavia a dôkladne prepracovaného modelu ŠKODA Superb. Počet prijatých objednávok tretej generácie modelu ŠKODA Octavia prekročil všetky očakávania.
„Nové modely značky ŠKODA boli našimi zákazníkmi na celom svete skvelo prijaté,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „V západnej Európe sa nám v júli podarilo počet dodávok zákazníkom zvýšiť takmer o päť percent, na najväčšom európskom trhu – v Nemecku – dokonca o viac ako desať percent. Mimoriadne potešujúci je vývoj celosvetovo prijatých objednávok. Vidíme, že naša modelová ofenzíva ide správnym smerom,“ dodáva Eichhorn. Najväčším lákadlom bude v septembri na frankfurtskom autosalóne svetová premiéra modernizovaného modelu Yeti a kompaktného hatchbacku ŠKODA Rapid Spaceback. V podobe modelu Rapid Spaceback ponúkne ŠKODA prvý hatchback zo silného segmentu kompaktných vozidiel.
V západnej Európe sa ŠKODA vyvíjala opäť lepšie ako celkový trh a zákazníkom v júli dodala 26 500 vozidiel, čo v porovnaní s júlom 2012 a výsledkom 25 300 automobilov predstavuje nárast o 4,8 percenta. V prvých siedmich mesiacoch roku vzrástol podiel značky na západoeurópskych trhoch na viac ako tri percentá. Na druhom najväčšom trhu značky ŠKODA na svete – v Nemecku – dodala česká automobilka svojim zákazníkom viac ako 9 600 vozidiel. To je o 10,2 percenta viac ako v rovnakom mesiaci minulého roku s 8 700 predanými vozidlami. ŠKODA si tým posilnila pozíciu najsilnejšej dovážanej značky v Nemecku. Vo Veľkej Británii bolo zákazníkom dodaných 4 900 vozidiel značky ŠKODA, o 16,9 percenta viac ako v júni 2012. Ďalší dvojciferný rast zaznamenala značka v Dánsku s takmer 1 200 dodávkami (júl 2012: 700; plus 59,8 percenta), vo Fínsku s viac ako 700 dodanými vozidlami (júl 2012: 500; plus 47,2 percenta) a v Taliansku s takmer 900 predanými vozidlami značky ŠKODA (júl 2012: 700; plus 25,4 percenta). V Írsku si ŠKODA s takmer 700 vozidlami polepšila dokonca o 162,2 percent (júl 2012: 200).
Vo východnej Európe dodala ŠKODA v júli svojim zákazníkom viac ako 10 000 vozidiel (júl 2012: 11 400; -12,4 percenta). Na Ukrajine predala značka 1 100 vozidiel, teda o 21,6 percenta viac (júl 2012: 900). Najväčším východoeurópskym trhom je aj naďalej Rusko, kde ŠKODA dodala svojim zákazníkom 6 800 vozidiel (júl 2012: 8 700; -21,8 percenta). So 49 700 dodanými vozidlami značky ŠKODA (január až júl 2013; -9,2 percenta) je Rusko v prvých deviatich mesiacoch roku naďalej tretím najväčším trhom značky ŠKODA.
V strednej Európe predstavoval odbyt značky ŠKODA v júli 9 500 vozidiel (júl 2012: 9 600; -0,5 percent). Na českom trhu dodala ŠKODA svojim zákazníkom viac ako 4 500 vozidiel (júl 2012: 4 500). Podiel značky ŠKODA na českom trhu vzrástol v prvých siedmich mesiacoch na 34,4 percenta. Na Slovensku zaznamenala značka ŠKODA v júli celkovo 962 predaných vozidiel, čím si zabezpečila 16,85-percentný podiel. Od začiatku roka 2013 predala automobilka na Slovensku celkovo 7 607 automobilov kategórie M1.
Čína bola v júli s 18 000 dodávkami opäť najsilnejším trhom značky ŠKODA (júl 2012: 19 000 vozidiel; -5,5 percent). V prvých deviatich mesiacoch dodala česká značka čínskym zákazníkom 138 200 vozidiel (január až júl 2012: 139 700). Dočasný pokles bol aj v Číne spôsobený zmenami v modelovej palete. V súvislosti s nimi došlo miestami k zníženiu výrobnej kapacity. Nové modely, ako nedávno predstavená ŠKODA Rapid, ešte nie sú na čínskom trhu plne k dispozícii.
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v júli 2013 (v kusoch, zaokrúhlene, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roku):
ŠKODA Octavia (27 500; -16,1 %)
ŠKODA Fabia (16 000; -5,6 %)
ŠKODA Superb (7.300; -11,6 %)
ŠKODA Yeti (5 100; -21,9 %)
ŠKODA Roomster (2 600; -11,8 %)
ŠKODA Rapid (7 600; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 700; +8,1 %)