LONDÝN 28. januára (WEBNOVINY) – Nemecký pilot formuly 1 Michael Schumacher je stále veľmi sklamaný z minuloročnej sezóny, v ktorej sa vrátil do elitného seriálu, a verí, že v novom ročníku bude v kokpite Mercedesu oveľa úspešnejší. Štyridsaťdvaročný sedemnásobný majster sveta sa nedostal vlani na pódium ani v jednom z devätnástich pokusov, navyše v tíme jazdil oveľa úspešnejšie Nico Rosberg, ktorý získal o 70 bodov viac ako skúsený veterán. Na konci roka 2010 sa však u Schumachera objavili náznaky zlepšenia a navyše mu zlepšila náladu aj podpora od šéfa tímu Rossa Browna, ktorý mu prisľúbil lepšie technické vybavenie.
Nie sme tam, kde by sme chceli byť, hovorí Schumacher
Schumacher je presvedčený, že na konci sezóny, ktorá bude s 20 pretekmi najdlhšou v histórii, by sa mohol tešiť z majstrovského titulu. „Máme trojročný projekt. Je však jasné, že v tejto chvíli ešte nie sme tam, kde by sme chceli byť. Do snahy vrátiť sa sme vložili veľa energie a všetci sme optimistami, že sa to môže podariť. V histórii formuly 1 sa často nestáva, aby ste sa vrátili na najvyššiu úroveň v priebehu jedného roka. Som presvedčený, že tento rok môžeme bojovať o víťazstvá a možno aj o titul majstra sveta. Ak to nebude tento rok, tak potom na budúci,“ povedal pre magazín F1 Racing Schumacher.
Schumacher by sa mal do kokpitu Mercedesu najbližšie posadiť 1. februára počas prvého zo štyroch predsezónnych testovaní. Nový ročník majstrovstiev sveta F1 sa začína 13. marca Veľkou cenou Bahrajnu.
Michael Schumacher v simulátore veľmi trpel
Za neúspešným návratom sedemnásobného šampióna Michaela Schumachera do formuly 1 by mohli byť problémy 42-ročného mohykána so simulátorom. „Počas kariéry sa Michaelovi občas stávalo, že trpel nevoľnosťou, ktorá mala negatívny dopad na množstvo času stráveného v simulátore. To sa často stáva ľuďom z odvetví používajúcich simulátory, ako je letectvo, armáda či motoristické preteky,“ píše sa v článku na oficiálnej stránke jeho tímu Mercedes GP.
„Aby Michael nebol znevýhodnený, mal po návrate do sveta F1 spolu so svojimi inžiniermi zefektívniť prácu na simulátore.“ Práve programy simulujúce jazdu na jednotlivých pretekárskych okruhoch seriálu MS sa pri zákaze testovania počas sezóny stávajú kľúčovým faktorom pri príprave pretekárov na jednotlivé veľké ceny. Niektoré zo stajní majú k dispozícii kokpity, ktoré vďaka hydraulike simulujú stúpania, klesania a nerovnosti, čo dopĺňa premietanú videografiku.
„Vzhľadom na to, že simulátor je jedným zo základných nástrojov jazdca pri jeho príprave, nie je možné, aby tento faktor zhoršoval pozíciu Michaela Schumachera voči konkurentom či tímovému kolegovi. Úroveň nami používanej simulácie jeho pozíciu zhoršila. Musíme teda investovať do najkvalitnejšieho a najreálnejšieho simulátora, ktorý bude v čo najkratšej dobe dostupný pre našich jazdcov,“ hovorí sa v stanovisku tímu Mercedes GP. Michael Schumacher sa po trojročnej prestávke pred začiatkom minulej sezóny vrátil do F1. V 19 veľkých cenách však nazbieral za volantom Mercedesu len 72 bodov a v MS obsadil 9. priečku. Jeho tímový kolega Nico Rosberg skončil o dve priečky vyššie, no na konte mal o 70 bodov viac.