BRATISLAVA 13. júna (WEBNOVINY) – Francúzska automobilka Renault, respektíve jej športové oddelenie Renault Sport Technologies, rozširuje ponuku svojich športových modelov o výkonnejšiu verziu Méganu RS. Zatiaľ nejde o nástupcu nekompromisnej odľahčenej verzie R26.R, ale „iba“ o špeciálnu edíciu Trophy limitovanú na 500 kusov.
Výkon motora bol v prípade verzie Trophy zvýšený o 11 kW (15 k) na výsledných 195 kW (250 k). Aj krútiaci moment narástol na 360 Nm, čo je o 20 Nm viac, ako má štandardný model. V reči čísel to znamená zisk jednej desatiny sekundy pri šprinte na stovku. Mégan RS Trophy to teda zvládne za rovných šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť narástla symbolicky z 250 km/h na 254 km/h.
Zvýšenie výkonu dosiahli konštruktéri zväčšením plniaceho tlaku turbodúchadla o 0,2 bar na výsledných 2,5 bar. Upravené bolo aj sanie. Podvozok modifikovaný nebol. Auto je akurát štandardne vybavené unikátnymi 19-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny, ktoré obúvajú pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A.
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Zvonku rozpoznáte špeciálnu edíciu Trophy podľa už spomínaných kolies, decentných nálepkách na dverách , čiernej strechy a strešného spojlera. Verzia Trophy bude dostupná v štyroch farbách. V žltej alebo čiernej metalíze, prípadne v pastelovej bielej, alebo sivej. Vo vnútri nájdete škrupinové sedadlá značky Recaro prešívané žltou niťou, ku ktorej ladia žlté bezpečnostné pásy. Nechýba ani R.S. Monitor, čo je vlastne palubný počítač zaznamenávajúci telemetrické údaje o fungovaní motora, ale aj o momentálne pôsobiacich preťaženiach a podobne.
Renault Mégane RS Trophy sa na domácom francúzskom trhu bude predávať za 35 500 €. Objednať sa bude dať od 20. júna. U nás sa toto auto zrejme predávať nebude, no ako poznám slovenského importéra Renaultu, hlavu by som predčasne nevešal.