BRATISLAVA 7. júna (WEBNOVINY) – Nový motor sa bude montovať do európskych modelov automobiliek Renault a Nissan strednej triedy (C segment). V Renaulte bude najprv dostupný v modeli Scénic, neskôr v modeli Mégane. Nový agregát sa s výkonom 130 k z objemu 1,6 litra radí medzi dCi 110 (tiež známy ako 1,5 dCi, alebo K9K) a dCi 150 až 180 (tiež známy ako 2,0 dCi, alebo M9R).
Tento nový motor je prvou generáciou spaľovacích motorov „Energy“. Obsahuje rad technológií na zníženie emisií CO2 vrátane systému Stop&Start s rekuperáciou energie, ale taktiež nový systém studenej nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov. Bude to najefektívnejší dieselový motor vo svojej kategórii, so spotrebou a emisiami CO2, ktoré sú o 20% nižšie, než u jeho predchodcu. Ambíciou Renaultu je vytvoriť a široko sprístupniť inovatívny, vysokokvalitný motor, ktorý je šetrný k životnému prostrediu.
Nový agregát bude montovaný výlučne vo fabrike v Cléone. Táto fabrika, ktorá sa špecializuje na výrobu technicky náročných motorov, spustila inovatívny priemyselný plán na zabezpečenie vysokej miery produktivity a vynikajúcich kvalitatívnych štandardov. Nový motor by mal podľa očakávaní od roku 2012 tvoriť 30% celkovej produkcie fabriky. Tá momentálne zamestnáva 3 358 ľudí a v roku 2010 vyprodukovala 470 120 motorov.
Nový motor 1.6 dCi 130 produkuje z objemu 1 598 kubických centimetrov výkon 96 kW (130 k) pri 4 000 ot./min. a disponuje krútiacim momentom 320 Nm dostupným od 1 750 ot./min. Môže sa pritom pochváliť kombinovanou spotrebou 4,4 litra nafty na 100 km.