Prvá jazda: Chevrolet Spark

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

BRATISLAVA 19. marca (WEBNOVINY) – Nový Chevrolet Spark má so svojim predchodcom spoločné hádam iba meno. Nové auto vyzerá byť vo všetkých smeroch lepšie. Je bezpečnejšie (v testoch Euro NCAP získalo štyri hviezdičky) a nepochybne aj priestrannejšie. Dovolil by som si tvrdiť, že v interiéri je viac miesta ako v o triedu väčšom Peugeote 207. Daňou za to je však batožinový priestor iba so symbolickým objemom 170 litrov.

Dva motory, päť úrovní výbavy

Zákazníci budú mať na výber medzi dvoma šestnásťventilovými štvorvalcami. Ten základný má objem jeden liter a disponuje výkonom 68 koní. Silnejšia alternatíva s objemom 1,2 litra produkuje 81 koní.

Už základná verzia za 7 550 € s jednolitrovým motorom obsahuje napríklad 6 airbagov, ABS a posilňovač riadenia. Vyššia úroveň výbavy „Spark Plus“ zahŕňa aj rádio s CD/mp3 prehrávačom, centrálne uzamykanie a elektrické ovládanie predných okien.

Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Výbava LS má centrálne uzamykanie aj s diaľkovým ovládaním, klimatizáciu, predné hmlovky, alebo vonkajšie kľučky dverí a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie. K výbave „LS Plus“ dostanete navyše ovládanie autorádia na volante, palubný počítač a elektrické ovládanie aj zadných okien.

V najvyššej úrovni výbavy LT je štandardom aj automatická klimatizácia, 14-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, športové nárazníky alebo aj parkovací asistent vzadu.

Chevrolet Spark
Foto: Chevrolet

Jazda

Poloha za volantom je celkom príjemná. V aute sa nesedí zbytočne vysoko. Riadenie nie je príliš preposilňované a má celkom dobrú spätnú väzbu. Radenie je tak isto celkom uspokojivé. Zaujali ma hlavné prístroje, ktoré svojim prevedením pripomínajú tie v motocykloch. Rýchlomer je klasický analógový, otáčkomer je digitálny. Na spoločnom displeji sú vedľa otáčok motora zobrazované aj údaje z palubného počítača. Chýba však údaj o priemernej spotrebe paliva.

Ani jeden z motorov vás zrejme dynamikou jazdy neohúri. Silnejšia „jedna-dvojka“ však na jazdu po meste postačí a na 100 km jazdy v kombinovanej prevádzke si pritom vypýta iba 5,1 litra. Slabší motor má údajne rovnakú spotrebu, takže jednoznačne by som odporúčal silnejší agregát. Ten je však zbytočne predražený v porovnaní s konkurenciou. Chevrolet Spark má teda zmysel ako auto do mesta pre nenáročných zákazníkov, ktorým stačí slabší motor a nepotrpia si na bohatú výbavu. V tom prípade dokáže Spark zaujať aj atraktívnou cenou.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať