BRATISLAVA 2. decembra (WEBNOVINY) – Takzvané „vlajkové lode“ sú väčšinou tie najväčšie a najluxusnejšie modely, ktoré daná automobilka vyrába a zároveň sú „výkladnou skriňou“ najmodernejších technológií, ktoré má výrobca k dispozícii. Nové Audi A8 spĺňa túto definíciu do bodky. Oproti predchodcovi narástlo do všetkých rozmerov. S dĺžkou 5,14 m je nové Audi A8 najdlhším modelom vo svojej triede. Šírka 1,95 m je tak isto veľmi pôsobivá.
Chvályhodné však je, že napriek nárastu rozmerov ostala hmotnosť približne rovnaká. Môže za to celohliníková konštrukcia, ktorú ingolstadtský výrobca označuje skratkou ASF (Audi Space Frame).
Štvrtá generácia modelu A8 prináša množstvo technologických zázrakov. Niektoré už poznáme aj z iných áut, ako napríklad nočné videnie s detekciou chodcov. Novinkou je však navigáciou ovládaná prevodovka a svetlá. Navigácia dokáže pretlmočiť dáta z GPS prevodovke, ktorá na základe nich vie, či sa auto nachádza v meste, alebo mimo neho, či je na diaľnici, alebo na horskom stúpaní.
Svetlomety natáčajúce sa do zákrut zrejme začínajú byť pre Audi už príliš bežné, takže svetlá s technológiou LED na novom Audi A8 sú ovládané navigáciou. Vo výsledku by tak auto malo osvetľovať vozovku optimálne, nech už je jej tvar akýkoľvek. Nechýba ani nová generácia multimediálneho systému MMI, ktorý je teraz možné ovládať dokonca aj pomocou „touch padu“ s rozpoznávaním rukopisu.
Motory
Zo začiatku predaja budú k dispozícii dva vznetové a jeden benzínový motor. Urodzené palivo konzumuje známy 4,2 litrový vidlicový osemvalec, ktorého výkon bol zvýšený na 273 kW (372 k) no jeho spotreba paliva klesla o 15%. Najslabším motorom v ponuke je trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 150 kW (204 k). Ide o jedinú verziu nového Audi A8, ktorá má poháňanú iba prednú nápravu. Tento agregát sa však môže pochváliť najnižšou spotrebou paliva, ktorá v kombinovanom cykle predstavuje iba 6 litrov nafty na 100 km.
Silnejšia verzia tohto vidlicového šesťvalca dosahuje výkon 184 kW (246 k), krútiaci moment slušných 550 Nm a má pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ideálnou motorizáciou však zrejme bude 4,2 litrový vidlicový osemvalec TDI. Ten disponuje pôsobivým výkonom 258 kW (350 k) no najmä železničným krútiacim momentom 800 Nm. Táto verzia je navyše štandardne vybavená športovým zadným diferenciálom. Všetky motorizácie sú kombinované s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk