BRATISLAVA 19. augusta (WEBNOVINY) – Dôvodom obmedzenia rýchlosti v prípade produkčnej verzie sú pneumatiky. Tie sa totiž pri rýchlosti 415 km/h otočia až 53-krát za sekundu, čo predstavuje zhruba 3 180 ot./min. Pri takýchto extrémnych podmienkach sú pneumatiky vystavené obrovským silám a rýchlosť je tak obmedzená z bezpečnostných dôvodov. Následky defektu by totiž pri takejto rýchlosti mohli byť katastrofálne.
Sériové prevedenie sa svetu predstavilo v priesvitnom laku, z poza ktorého vykúkal modrý karbón. Kombinácia čiernej a oranžovej farby je vyhradená pre špeciálnu päťkusovú sériu „World Record Edition“. Všetkých päť áut je už predaných. Výroba ostatných kusov modelu Veyron Super Sport sa začne na jeseň.
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Iba pripomeniem, že verzia Super Sport je oproti megalomansky výkonnému štandardnému Veyronu ešte zhruba o 20 % výkonnejšia. Dosahuje totiž výkon 882 kW (1 200 k) a disponuje krútiacim momentom až 1500 Nm. Vďaka extrémnemu výkonu je 1 838 kg vážiace auto na stovke iba za 2,5 sekundy a na dvestovke za 7,3 sekundy. Rýchlosť 300 km/ dosiahne Veyron Super Spport už za 16,7 sekundy po štarte.
Ak v tomto momente snívate o tom, aké by bolo vlastniť toto auto, idylické predstavy vám asi pokazím faktom, že na každú servisnú prehliadku si musíte pripraviť minimálne 16 000 €. Jedna sada špeciálnych pneumatík pre Veyron Super Sport stojí takmer 30 000 €. Spotreba 32,1 litra benzínu na 100 km mimo mesta a 37,2 litra na 100 km v meste sa potom stáva zanedbateľnou položkou. Samozrejme, rátať musíte aj s astronomicky vysokou cenou samotného auta, ktorá zatiaľ nie je upresnená.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk