BRATISLAVA 27. februára (WEBNOVINY) – Druhá generácia kontroverzného SUV s logom automobilky Porsche na kapote vystrieda svojho predchodcu po siedmich rokoch. Oproti prvej generácii tohto modelu je novinka vo všetkých rozmeroch väčšia. Napriek tomu je približne o 180 kg ľahšia. Rázvor osí kolies narástol o 40 mm na výsledných 2895 mm. To by malo zabezpečiť viac miesta pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Lavica so zadnými sedadlami je navyše posuvná v rozmedzí 160 mm.
Porsche sa pri vývoji nového modelu zameralo hlavne na zníženie spotreby paliva. Štandardom je systém štart/stop. Všetky modely však stále majú permanentný pohon všetkých štyroch kolies, minimálnu brodivosť 500 mm a svetlú výšku 210 mm. Verzie so vzduchovým odpružením si môžu v teréne zvýšiť svetlú výšku až na 268 mm.
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Päť motorizácií
Základnou pohonnou jednotkou pre Porsche Cayenne je atmosféricky plnený vidlicový šesťvalec s objemom 3,6 litra a výkonom 300 koní (221 kW). Oproti predchodcovi je však tento motor úspornejší o 20 %. Iba tento agregát je štandardne kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Všetky ostatné verzie majú osemstupňový automat. Silnejšie Porsche Cayenne S má o dva valce viac a z objemu 4,8 litra produkuje 400 koní (294 kW). V prípade tohto agregátu sa podarilo konštruktérom znížiť jeho spotrebu paliva až o 23 % oproti predchodcovi. Vrcholnou verziou bude Porsche Cayenne Turbo. Pod kapotou bude mať rovnaký agregát ako verzia „S“, avšak preplňovaný turbodúchadlom. Výsledkom je 500 koní (368 kW).
K dispozícii bude aj verzia spaľujúca naftu. Poháňa ju trojlitrový šesťvalec s výkonom 240 koní (177 kW). Táto verzia Porsche Cayenne je najúspornejšia. Napriek pohotovostnej hmotnosti 2175 kg spotrebuje iba 7,4 litra nafty na 100 km.
Absolútnou novinkou je Porsche Cayenne S Hybrid. To si požičalo techniku s hybridného Touaregu. Poháňa ho teda motor z Audi S4 – kompresorom preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 333 koní (245 kW). Tomu však asistuje elektromotor s výkonom 34 kW, čiže celkový výkon pohonnej sústavy je 279 kW (380 k). Zaujímavosťou je krútiaci moment 580 Nm, ktorý je dostupný už od 1000 ot./min..
Ceny
Zatiaľ nemáme k dispozícii oficiálne ceny, za ktoré sa bude nový Cayenne predávať na Slovensku. Mali by však začínať niekde okolo 55 000 €. Cena vrcholnej verzie Turbo sa zrejme bude pohybovať okolo 116 000 €. Ceny, ktoré uvádzame v tabuľke, sú teda iba predbežné a orientačné.
Cayenne | Cayenne S | Cayenne Turbo | Cayenne Diesel | Cayenne S Hybrid | |
Výkon (kW / k) | 220 / 300 | 294 / 400 | 368 / 500 | 176 / 240 | 279 / 380 |
Krútiaci moment (Nm) | 400 | 500 | 700 | 550 | 580 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,5 | 5,9 | 4,7 | 7,8 | 6,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 230 | 258 | 278 | 218 | 242 |
Kombinovaná spotreba (l / 100 km) | 11,2 | 10,5 | 11,5 | 7,4 | 8,2 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1995 | 2140 | 2245 | 2175 | 2315 |
Cena (€) | 55 000 | 73 000 | 116 000 | 60 000 | 80 000 |
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk