BRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) – Pôvodný súťažný špeciál, ktorý prvýkrát využíval pohon Quattro, vychádzal z modelu Audi Coupé. Sériová verzia mala pod kapotou radový zážihový päťvalec s objemom 2,1 litra, ktorý bol preplňovaný turbodúchadlom a produkoval 118 kW (160 k). K dispozícii bola aj silnejšia verzia s výkonom 147 kW (200 k). Po zavedení štvorventilovej techniky výkon narástol na 162 kW (220 k). Súťažné špeciály však pochopiteľne dosahovali oveľa väčšie výkony.
V rokoch 1982 a 1984 získalo Audi vďaka vozidlám s pohonom Quattro pohár konštruktérov v majstrovstvách sveta v rally. Majstrovské tituly získali v rokoch 1983 a 1984 za volantmi týchto áut Hannu Mikkola a Stig Blomqvist. Pre potreby vrcholnej rally skupiny B vzniklo v roku 1984 kratšie prevedenie modelu Coupé s označením Sport. Ešte extrémnejšia verzia S1 si našla uplatnenie na legendárnych pretekoch do vrchu v coloradskom preteku Pikes Peaks. Audi Quattro na týchto pretekoch v roku 1987 sedlal Walter Röhrl.
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Všetky svoje úspechy s pohonom Quattro si chce automobilka pripomenúť počas niekoľkých podujatí v priebehu roka. Prvé z nich bude jedna z najväčších výstav klasických automobilov – Techno Classica v Essene, ktorá začína siedmeho apríla. Tam budú vystavené zatiaľ nešpecifikované štyri modely Audi Quattro. Audi sa tiež zúčastní historickej Veľkej ceny Monaka, ktorá sa bude konať prvého a druhého mája. Bude tam možné vidieť také historické kúsky ako Auto Union Type C z roku 1936, alebo Auto Union Type D z roku 1939.
Audi nebude chýbať ani na „Festivale rýchlosti“ v Goodwoode a ani na niekoľkých ďalších historických rally. Oslavovať sa však bude aj v domácom Ingolstadte. Expozícia zameraná na modely Quattro bude v značkovom múzeu prebiehať od apríla do júla.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk