Na piešťanskom letisku tuhla krv v žilách. Mercedes ukázal to najlepšie z bezpečnosti aj adrenalínovej jazdy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Img_6426 2.jpg

Pre fanúšikov rýchlych strojov si pripravil Mercedes výnimočnú udalosť pomenovanú Star Experience, ktorá sa konala na letisku v Piešťanoch.

Hedlajny eventu, pri ktorých tuhla krv v žilách si môžete prečítať v nasledovných riadkoch.

Bezpečnosť nadovšetko

Prvý blok organizátori venovali tomu najdôležitejšiemu, bezpečnosti. Mercedes, slovami odborníka, do Piešťan vyslaného priamo z centrály z Nemecka odprezentoval technológiami napakované Éčko. Nové Éčko, ktoré vám môže v poslednej chvíli zachrániť život alebo prinajmenšom pomôže eliminovať a zmierniť prípadné zranenia.

V autách už pomaly operujeme„, povedal prezentujúci a predstavil nám systém Pre-safe Sound.

Autá bez airbagov sú v roku 2016 už skôr výnimkou, spoľahlivo zasiahnu pri vážnejších kolíziách a môžu nám zachrániť život. Konštruktéri nového Éčka pri bezpečnosti mysleli ako inak o kúsok ďalej a implementovali veľmi zaujímavý systém Pre-Safe Sound.

https://www.youtube.com/watch?v=J6K3LyZSiX0

 Systém zasiahne pri silnejších kolíziách, šumom o frekvencii, ktorá spôsobí odtiahnutie kladivka od bubienka. Lajcky povedané, vodič pred kolíziou ohluchne. A keď prídu veľké decibely, váš sluch je v bezpečí.

Vo všeobecnosti si prítomnosť asistenčných a bezbečnostných systémov v aute neuvedomujeme. Ak však v krízovej situácii zasiahnu, môžu nám ušetriť množstvo problémov, škôd na majetku alebo na zdraví. V tom momente si človek uvedomí, že je dobré mať pri jazde nad sebou strážneho anjela v podobe najnovších bezpečnostných technológii.

Presne tieto technológie sme si vyskúšali ako pasažieri v aute s „nepozorným vodičom“. Auto úspešne zachránilo situáciu pri simulovanom bočnom vpáde vozdila do cesty nášmu Éčku.

Núdzové brzdenie sprevádzané varovným tónom fungovalo perfektne aj pri simulovanom dobrzdení v kolóne pri vyššej rýchlosti.

Podobne vyhýbanie sa chodcom a automatické znižovanie rýchlosti čítaním dopravných značiek očividne dnešným vozidlám problémy nerobí.

Img_6802.png

Hrubá sila zo stajne AMG

Prechádzame k najvzrušujúcejšiemu bodu programu. Na piešťanskom letisku Mercedes vytvoril simulovanú, menšiu závodnu dráhu. Testovali sme ju ako inak na tom najsilnejšom čo značka ponúka. Postupne sme prešli od novej E43ky až po legendárnu c63 AMG. Samozrejme nemohla chýbať dvojica AMG GT a AMG GTs. GéTéesko sme si bohužiaľ vyskúšať nestihli.

Img_6804.png

Aké bolo AMG GT?

Jazdecký zážitok, ktorý dokáže toto famózne vozidlo ponúknuť si jednoducho treba vychutnať v závodných podmienkach. Plochá dráha, kužele, ostré zákruty prestriedané rovinkami zjazdnými s plynom na podlahe pre maximálny zážitok zo šprintu.

GTčko je neskutočne tvrdé a skvele ovládateľné vozidlo. Vodič sa v kokpite cíti ako vo vesmírnej lodi s množstvom gombíkov, no keď naštartuje, poučuje všetko. Počuli sme bublať motor aj pracovať kov. Každý kamienok na dráhe sme cítili. Daň za výnimočné jazdecké vlastnosti.

Je cesta po slovenských „tankodrómoch“ na takomto vozidle vôbec predstaviteľná? Aký je to asi pocit zažit GTčko v bežnej premávke?

Tento zážitok sme na Star Experience v Piešťanoch nevyskúšali. Osobne mi ani nechýba. Pri súčasnom stave našich vozoviek s vyjazdenými koľajmi, prerytých 10 centimetrovými jamami a 15 centimetrovými poklopmi, ktoré mi neraz hlásil aj parkovací senzor by som pri jazde len zaplakal, „prečo to tie cesty môjmu gétéčku robia“!!

Okrem už dvoch spomenutých hedlajnov eventu pri ktorých tuhla krv v žilách a iných sprievodných aktivitách sme deň ukončili krátkou Tour po cestách v okolí Piešťan.

Jachta na cestách

Čerešničkou na torte bola jazda na najexkluzívnejšom kupé triedy S, ktoré v našich končinách obľubujú nielen stavitelia bytových komplexov pre vládnych politikov.

Model S 500 coupé neostal v našich očiach povesti nič dlžný. Dokonca predčil očakávania. Skvele ovládatelné 5metrové kupé s podvozkom, ktorý spoľahlivo žehlil všetky nerovnosti v kombinácií s osemvalcovým motorom o výkone vyše 400 koní sa nedá nemilovať.

Img_6301.jpg

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mercedes