BRATISLAVA 7. apríla (WEBNOVINY) – Francúzska automobilka Citroën plánuje novinku oficiálne predstaviť v druhej polovici roku 2010. Citroën C3 Picasso mal výstavnú premiéru v roku 2008 v Paríži. Jeho „terénny brat“ by tak mohol byť verejnosti predstavený o dva roky neskôr, no na rovnakom mieste. Otázne však je, či bude dejiskom výstavnej premiéry Paríž, keďže novinka je údajne určená iba pre juhoamerický trh.
Na celej informácii je zaujímavý fakt, že Citroën C3 Picasso je vyrábaný výhradne v slovenskom závode PSA v Trnave. Preto by bolo dosť zarážajúce, keby sa mali voziť tieto autá z Trnavy až do Brazílie. Ako to v skutočnosti je sme zisťovali u hovorcu spoločnosti PSA Peugeot Citroën Slovakia, Petra Šveca. Ten nás informoval o tom, že Citroën AirCross sa bude vyrábať v brazílskom závode koncernu PSA v Porto Real a predávať sa bude iba na tamojšom trhu. Picasso teda zostáva Európanom a do Južnej Ameriky sa nedováža. Brazílčania budú mať AirCross, no ten sa zas nebude dovážať do Európy.
Zmeny v dizajne sú oproti pôvodnému Picassu evidentné hneď na prvý pohľad. AirCross má inú masku chladiča, iné nárazníky a vlastne po celom obvode auta sú plasty, ktoré by mali evokovať terénnejšie ladenie auta. Vzadu nájdete rezervu umiestnenú na piatych dverách, podobne, ako to majú niektoré terénne automobily. Na serióznosti trochu uberá imitácia dvojice výfukov v zadnom nárazníku.
Citroën AirCross nemá pohon všetkých štyroch kolies. Poháňaná je iba predná náprava a v teréne sa teda musí spoľahnúť iba na zvýšenú svetlú výšku. Pod kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 81 kW (110 k), ktorý je okrem benzínu schopný spaľovať aj etanol. Agregáty spaľujúce tieto dve palivá sú totiž v Brazílii veľmi rozšírené a obľúbené.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk