BRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) – Novému modelu tejto rüsselsheimskej automobilky sme sa venovali v tomto článku. Naživo pôsobí Opel Mokka ako terénny Opel Corsa. Mokka je pochopiteľne väčšia vo všetkých smeroch, ale nie o veľa. Je ale o dosť vyššia, aby eventuálne zvládala aj jazdu v teréne.
Opel Mokka má štandardne poháňanú iba prednú nápravu. Tá je primárne poháňaná, aj keď je auto vybavené príplatkovým inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies. Tým sa znižujú mechanické straty a dosahuje priaznivá spotreba paliva. Pri zhoršení adhézie alebo výraznom zvýšení dynamiky jazdy systém pohonu všetkých kolies automaticky adaptívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé nápravy podľa momentálnych podmienok. Na veľmi šmykľavom povrchu sa krútiaci moment rozdeľuje na nápravy v pomere 50:50 percent. Vodič tak v každej situácii profituje z výhod pohonu AWD. Komponenty pohonu všetkých kolies majú spolu hmotnosť iba 65 kg, preto len minimálne ovplyvňujú spotrebu paliva.
Ozdobou stánku automobilky Opel na ženevskom autosalóne bola vrcholná verzia modelu Astra s tradičným označením OPC. Športovo elegantný „hot-hatch“ sa tu predviedol v typicky modrej farbe. Nešlo však o rovnaký odtieň, ktorý bol charakteristický pre doterajšie vrcholné modely automobilky Opel s prívlastkom OPC.
Absenciu modrej metalízy „Arden“ však celkom účinne kompenzuje dvojlitrový turbomotor s výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý robí z tejto Astry OPC tú najvýkonnejšiu v histórii. Na prednej náprave typu „HiPerStruts“ je navyše mechanický samosvorný diferenciál, aby bolo možné preniesť výkonom motora na cestu aj cez predné kolesá.