BRATISLAVA 11. júla (WEBNOVINY) – Opel znovu vstupuje do triedy miniautomobilov – do segmentu A. Tentokrát však ide na vec úplne inak. Predtým sa snažil uplatniť s Agilou, ktorá bola technickým dvojčaťom Suzuki Splash. Išlo o najväčšie auto v danej triede a jeho najsilnejšou stránkou bol obrovský vnútorný priestor na malom pôdoryse.
Opel Adam je však určený pre mladých mešťanov žijúcich aktívnym a dynamickým životom s veľkou potrebou odlíšiť sa od väčšiny. Marketingové oddelenie Oplu tvrdí o pomenovaní Adam, že je zvučné, krátke a zaujímavé, takže preto sa údajne rozhodli pre toto označenie. Tí, ktorí sa ale trochu vyznajú v automobilových dejinách vedia, že zakladateľom automobilky Opel bol pán Adam Opel.
Každopádne, Opel sa vydáva do boja v triede najmenších automobilov, kde si bude musieť okrem iného poradiť s trojičkami koncernu Volkswagen – VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Silným konkurentom bude aj Renault Twingo. Opel však chce zaujať výrazným dizajnom, širokými možnosťami personalizácie a unikátnym infotainmentom.
Tri charaktery
Túžba človeka odlíšiť sa od davu je veľmi veľká. V automobilkách to už dnes veľmi dobre vedia a preto dávajú ľuďom možnosť vyjadriť špecifikáciou auta svoj charakter. Opel Adam chce vyniknúť najme po tejto stránke a tak bude k dispozícii s tromi „povahovými črtami“. Adam JAM bude neortodoxný, módny a farebný. Adam GLAM by mal zas vynikať eleganciou a sofistikovanosťou. Adam SLAM bude mať športového ducha.
Celkovo však bude k dispozícii množstvo farieb karosérie. Strecha sa bude dať nalakovať inou farbou, ako zvyšok auta. Na výber budú tri odtiene. Široké možnosti personalizácie pokračujú aj vo vnútri. K dispozícii bude široká paleta farieb interiéru – cez poťahy a dekoračné obklady až po strop interiéru. Ten môže byť vybavený dokonca aj LED diódami, ktoré v noci pripomínajú oblohu plnú hviezd.
Interiér pripomína autá vyšších tried
Ozdobou moderne tvarovaného interiéru bude veľký dotykový displej so sedempalcovou (17,8 cm) uhlopriečkou. Ten je súčasťou novej generácie „infotainmentu“, ktorý je schopný synchronizácie s mobilným telefónom na úplne inej úrovni. Systém podporuje aj smartfóny s operačnými systémami Apple iOS a Android. Okrem doterajších funkcií ako bluetooth handsfree či prehrávanie hudby z mobilu je tento nový systém schopný zobrazovať aj rôzne fotky a videá uložené v mobilnom telefóne.
Auto d dĺžkou 3,7 metra a rázvorom 2311 mm by bez problémov malo odviezť štyri dospelé osoby. Okrem šiestich airbagov bude do Oplu Adam štandardne dodávaný aj stabilizačný systém ESP najnovšej generácie, ktorý môže byť doplnený aj o asistenta rozjazdu do kopca.
K príplatkovým pomocným systémom patrí tiež parkovací asistent či systém stráženia mŕtveho uhla spätných zrkadiel. Medzi chuťovky z prvkov luxusnej výbavy patrí vyhrievaný volant. Posilňovač riadenia je elektrický s režimom CITY, ktorého aktivácia uľahčuje parkovanie.
Tri benzínové motory
Zo začiatku predaja budú k dispozícii tri motory. Všetky budú spaľovať benzín a so všetkými bude spolupracovať päťstupňová manuálna prevodovka. Základ predstavuje 1,2-litrový štvorvalec s výkonom 51 kW (70 k). Ďalej bude k dispozícii väčší agregát s objemom 1,4-litra, ktorý bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia bude produkovať 64 kW (87 k), zatiaľ čo tá silnejšia sa bude môcť pochváliť výkonom až 74 kW (100 k), čo je v segmente A celkom dosť.
Neskôr sú v pláne nové priamovstrekové agregáty prepĺňané turbodúchadlom, ktoré už budú kombinované s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Termín ich príchodu však ešte nebol ohlásený.
Prvé kúsky v januári
Opel Adam bude mať výstavnú premiéru v septembri na autosalóne v Paríži. Počnúc predstavením auta na autosalóne sa spustí aj objednávkový systém. Výroba bude prebiehať v Nemecku. Prvé autá dorazia k svojim majiteľom začiatkom budúceho roka.