Opel a jeho Blitz je už niekoľko rokov srdcom seriálu elektrickej rely menom ADAC Opel Electric Rally Cup. V ňom už od prvej sezóny 2020/2021 účinkuje elektrická verzia modelu Corsa.
Toho roku sa prvýkrát predstavila elektrická Mokka GSE Rallye a verzia Mokka GSE je jej sériovou podobou. Mokka GSE bude po Astre GSE a Astre Sports Tourer GSE tretím športovým modelom značky. Kým však Astry sú 225 k plug-in hybridné autá, Mokka GSE bude čisto elektrická.
Najvýkonnejšia Mokka je a aj bude elektrická
Mokka, ako crossover s dĺžkou mierne cez štyri metre patrí do segmentu B, no aj napriek kompaktným rozmerom sa práve Mokka stane vrcholnou elektrickou verziou značky z Russelheimu. Mokka s dĺžkou 4150 mm, šírkou 1787 mm, výškou 1515 mm a rázvorom 2561 mm stojí v portfóliu značky nad Corsou, avšak tesne pod novou Fronterou. Model nedávno prekonal facelift, ktorý prekopal ponuku motorov i výbav.
Už pred príchodom GSE bola elektrická Mokka najvýkonnejším modelom v ponuke. Stačilo jej na to 156 koní. Až pod električkou sa nachádza hybridná verzia s výkonom 145 koní s trojvalcovým turbomotorom v kombinácii s elektromotorom skrytým vo viacspojkovej prevodovke. Tento motor doplnili staršie 1.2 Turbo s výkonom 136 koní, ktoré si zákazníci vedeli kúpiť s manuálnou i automatickou prevodovkou. S automatom síce získali spoľahlivý meničový automat, ale prichádzajú o 6 koní z tých 136.

M-Hero 817: Druhý model značky je ešte väčší ako 917. Za deň predaja získal 10-tisíc objednávok - FOTO
Ceny štandardnej Mokky sa pohybujú od 19 490 eur pri zarátaní všetkých bonusov. Elektrický model začína na 30 990 eur. Je však jasné, že nová vrcholná verzia cenu výrazne zvýši. A to nielen pre výkon a úpravy podvozku, ale aj pre prvky výbavy, ktoré základná výbava pri elektromobile nemá.
Elektrická Mokka GSE má rovnakú batériu ako štandardná Mokka EV. 54 kWh batéria v prípade štandardu môže vystačiť na 403 km dojazdu podľa WLTP, no tu treba rátať, že obzvlášť pri oduševnenej jazde to bude výrazne menej.

Opel Mokka GSE a Alfa Romeo Junior Veloce
Netreba si klamať a tváriť sa, že Opel vynašiel teplú vodu. Model s rovnakým motorom i diferenciálom sme spoznali už minulý rok. Alfa Romeo Junior Veloce disponuje podobným charakterom a parametrami, Opel však tvrdí, že jeho GSE má výkonovú elektroniku i dvojité tlmiče náprav prebrané priamo z rely špeciálu Mokka GSE Rallye.
Mokka GSE ponúka elektrický pohon zastúpený jedným elektromotorom na prednej náprave. Elektromotor ponúkne maximálny výkon 207 kW (280 k) a maximálny krútiaci moment 345 Nm. To Mokke GSE umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5.9 sekundy. Opel si dal navyše tú námahu zmeniť maximálnu rýchlosť vozidla tak, aby lepšie vyhovovala športovým očakávaniam zákazníkov.

Omoda a Jaecoo - dve nové značky z Číny prichádzajú na Slovensko. Stojí za nimi silný koncern - FOTO
Namiesto 156 km/h štandardnej elektrickej Mokky, či prípadne obmedzenia na 180 km/h ako je zvykom u športových verzií konkurenčných značiek – napríklad pri Enyaqu RS, nová Mokka GSE ponúkne v športovom jazdnom režime až 200 km/h maximálnu rýchlosť.
Opel pritom sľubuje, že auto bude mimoriadne agilné a nielen pri jazde v priamke, ale aj v zákrutách a to aj na klzkejších povrchoch. Hlavnou hviezdou v tejto snahe sú už spomenuté zdvojené hydraulické tlmiče s upravenými nápravami a samosvorný diferenciál Torsen medzi prednými kolesami. Optimalizáciou prešlo i riadenie, šasi i brzdy.

Bez športového dizajnu by to nešlo
Model Mokka GSE stojí na veľkých 20-palcových diskoch kolies s rozmerom pneumatík 225/40 R20. Pneumatiky sú od Michelinu, konkrétne Pilot Sport EV gumy. Pomedzi lúče diskov presvitajú žlté brzdové strmene. Kým zvonka sú hlavnou hviezdou kolesá a drobné farebné doplnky, zvnútra sú to športové sedačky odeté v Alcantare. Túto tkaninu nájdete tiež na dverách.

Škoda Elroq RS130 - limitovaná edícia a najlepšie vybavený model - FOTO
Športový je aj volant s vyrovnanou spodnou a hornou časťou kotúča. Potrebné informácie vodič získa z 10-palcového digitálneho prístrojového štítu. Jeho zobrazovanie môže byť optimalizované podobne ako pri centrálnom displeji informačného systému.
Zatiaľ nevieme, kedy sa Mokka GSE objaví v cenníkoch, ani akú cenovku ponesie, no Junior Veloce kúpite v akcii za 45-tisíc. Predpokladom je, že GSE bude na rovnakej úrovni, no môže byť aj o kúštik lacnejším autom. Predsa len je Alfa oficiálne prémiová, kým Opel mainstreamová značka.