BRATISLAVA 11. augusta (WEBNOVINY) – Po troch rokoch predaja prišiel čas na modernizáciu auta, ktoré sa v roku 2009 stalo víťazom ankety Auto roka. V Rüsselsheime sa ale rozhodli, že Insignia vyzerá stále mlado a „plastiku“ nepotrebuje. V ponuke farieb však pribudol jeden nový odtieň – tmavomodrá metalíza Luxor. Pribudli aj disky kolies s novým dizajnom.
K podstatným zmenám však došlo pod kapotou. Klasický 1,8-litrový atmosféricky plnený benzínový štvorvalec vystriedal turbodúchadlom prepĺňaný agregát s objemom 1,4 litra. Motor 1.4 Turbo ecoFLEX produkuje 103 kW (140 k), čo je síce rovnaký výkon, aký mala odchádzajúca „jedna-osmička“, no krútiaci moment narástol o 25 Nm na rovných 200 Nm. Kombinovaná spotreba pritom klesla zo 7,6 litra na 5,7 litra (5,9 v prípade kombi) benzínu na 100 km. S týmto motorom pritom Insigina zrýchľuje na stovku za 10,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 205 km/h.
Ďalšou novinkou je motorizácia 2.0 Turbo 4×4. Výkon aj doteraz používaného agregátu narástol o 22 kW (30 k) a 50 Nm na výsledných 185 kW (250 k) a rovných 400 Nm. Auto s pohonom všetkých štyroch kolies zrýchľuje vďaka tomuto výkonnému prepĺňanému štvorvalcu na stovku iba za 7,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h. Na 100 km pritom spotrebuje iba 8,4 litra benzínu.
Ponovom je úspornejšia aj pôvodná verzia motora 2.0 Turbo s výkonom 162 kW (220 k) a pohonom iba predných kolies. Namiesto 8,4 litra benzínu si od vás na 100 km vypýta už iba 7,6 litra naturalu. Takúto pozoruhodnú úspornosť dosahujú všetky tri agregáty aj vďaka systému start/stop, pneumatikám s nízkym valivým odporom, ale aj plastovým krytom na podvozku zlepšujúcim aerodynamiku, či elektrickému posilňovaču riadenia.