BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) – Na konštrukčnom návrhu tohto nového úžitkového vozidla sa rovnakou časťou podieľala nie len nemecká automobilka Opel, ale aj francúzsky Renault. Ten nazval svoj nový model tradične Master, rovnako ako aj Opel zostal pri označení Movano. Každá automobilka však dizajnovo odlíšila svoj vlastný model črtami typickými pre danú značku.
Každopádne, v tejto kategórii vozidiel nie je dizajn tak dôležitý, ako úžitkové vlastnosti a práve v tejto oblasti nové Movano exceluje. Dokáže prepraviť až 17 kubických metrov nákladu s celkovou hmotnosťou 2,5 tony. Veľmi praktickým detailom sú posuvnú bočné dvere so šírkou otvoru 1270 mm, čo umožňuje pohodlné nakladanie europalety pomocou nakladača aj z bočnej časti auta. Veľkou výhodou najmä pri väčších verziách modelu je možnosť objednať si pohon zadných kolies. Štandardne sú poháňané predné kolesá.
Na pohon slúži 2,3 litrový turbodiesel v troch výkonových verziách. Základná disponuje výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 285 Nm. Silnejšou alternatívou je rovnaký štvorvalcový agregát avšak vyladený na 92 kW (125 k), ktorý produkuje 310 Nm krútiaceho momentu. Najsilnejšia verzia tohto motora sa môže pochváliť výkonom 107 kW (146 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, no za príplatok je možné objednať si robotizovanú prevodovku Easytronic tiež so šiestimi stupňami.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Nový Opel Movano ponúka širokú škálu karosárskych verzií, ktorá siaha od klasických skriňových dodávok (k dispozícii v štyroch dĺžkach a troch výškach strechy) cez modely s predĺženou kabínou, podvozkami, až po verzie kombi na prepravu osôb. Opel Movano môže tiež poslúžiť ako základ pre prestavby najrôznejšieho druhu, ako napríklad „sklápačka“, či mraziarensky voz a pod.
Budúcich majiteľov isto poteší správa, že prevádzkové náklady nového Movana sú o 10% nižšie v porovnaní s predchodcom. Náklady na údržbu a spotrebný materiál klesli o 24% a náklady na servis dokonca o 34%. Tieto údaje sú rozrátané na 4 roky, alebo 150 000 km. Za túto dobu to teda celkovo predstavuje úsporu 4576 €.
Zo začiatku predaja sú k dispozícii iba niektoré verzie. Všetky majú pohon predných kolies a motor s výkonom 92 kW (125 k). Základ momentálne predstavuje verzia L2H2, ktorá stojí 22 850 € bez dane. Za dlhšiu verziu L3H2 zaplatíte 23 450 € bez DPH. Najväčší model súčasnej ponuky L3H3 vás vyjde na 24 450 € bez DPH.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk