BRATISLAVA 4. septembra (WEBNOVINY) – Wolfsburgská automobilka Volkswagen dnes svetu predstavila siedme pokračovanie európskeho bestselleru s názvom Golf. Stalo sa tak ešte pred parížskym autosalónom, aby dlhoročne najpredávanejšie auto v Európe náhodou nezaniklo medzi záplavou ostatných automobilových noviniek, ktoré budú mať svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Paríži.
O novom Golfe sa už nejaký ten čas všetko vie, no jeho podobu sa podarilo utajiť až dodnes. Nový Golf je pri tom vo výrobe už mesiac, no automobilka zverejnila oficiálne fotky až dnes. Naživo budeme môcť toto auto vidieť už koncom septembra na parížskom autosalóne, no a od novembra by malo byť k dispozícii už aj u predajcov. Ceny by mali byť napriek technologickému pokroku údajne nepatrne nižšie ako ceny súčasnej šiestej generácie Golfu.
Dlhší, širší, no nižší a ľahší
Nový Volkswagen Golf je dlhý 4255 mm, takže oproti svojmu predchodcovi je o 56 mm dlhší. Do šírky narástol o 13 mm na výsledných 1799 mm. Naopak, v porovnaní so šiestou generáciou Golfu je ten nový o s výškou 1452 mm o 28 mm nižší. Rázvor osí kolies sa zväčšil až o 59 mm na konečných 2637 mm. Znamená to, že priestor na zadných sedadlách môže byť teoreticky ešte väčší, ako je celkový nárast dĺžky. Narástol aj batožinový priestor – z 350 na 380 litrov.
Siedma generácia Golfu bude využívať úplne novú podvozkovú platformu MQB. Jazdí na nej už nové Audi A3 a nový Golf bude zatiaľ iba druhým modelom z koncernu Volkswagen, ktorý bude túto modulárnu platformu používať. Aj vďaka nej je približne o 100 kg ľahší ako v predchodca (v závislosti od konkrétneho motora a výbavy).
Prepracovaná ergonómia
Okrem toho, že nový Golf je vo vnútri priestrannejší, konštruktéri upravili niekoľko prvkov, ktoré ovplyvňujú posed za volantom. Sedadlo vodiča je o 20 mm ďalej od volantu. Ten má ale širší rozsah nastavovania. Radiaca páka je o 20 mm vyššie, aby bola bližšie k volantu. Klasickú parkovaciu brzdu nahradila elektronická, čo umožnilo vytvoriť nové odkladacie priestory. V novom Golfe bude šoférovanie pohodlné aj v širších zimných topánkach – brzdový a plynový pedál sú od seba o 16 mm ďalej.
Známe motory
V palete motorov sa zatiaľ žiadna revolúcia nekoná. Zo začiatku predaja budú k dispozícii iba dva turbodúchadlom prepĺňané motory – benzínová „jedna-štvorka“ a naftová „jedna šestka“. Zážihový motor 1.4 TSI (103 kW/140 k) so systémom ACT, ktorý vypína dva valce v prípade nízkeho zaťaženia, mal nedávno premiéru vo Volkswagene Polo BlueGT. Vznetový motor 1.6 TDI poznáme z viacerých modelov celého koncernu.
Neskôr ponuku agregátov rozšíria známe benzínové motory ako 1.2 TSI, ďalšie výkonové verzie motora 1.4 TSI (90 kW/122 k a 132 kW/180 k), ale aj nová generácia motora 2.0 TDI (110 kW/150 k a 140 kW/190 k).