BRATISLAVA 12. marca (WEBNOVINY) – Na Slovensku mimoriadne úspešné Suzuki SX4 sa dočkalo svojho nástupcu. Automobilka nás najprv strašila označením S-Cross, ktoré niesol aj koncept predstavený na autosalóne v Paríži, no nový crossover od Suzuki nakoniec nesie známe označenie SX4.
Čo prináša navyše oproti predchodcovi? Je to vo všetkých smeroch väčšie auto. Na dĺžku meria 4300 mm, je široké 1765 mm a vysoké 1575 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2600 mm, čo je o 10 centimetrov viac, ako mal predchodca. Šírka a výška auta sa zväčšila o centimeter, no do dĺžky narástlo Suzuki SX4 až o 16,5 cm. Z toho profituje aj batožinový priestor, ktorý narástol až o 160 litrov (z pôvodných 270 na výsledných 430 litrov).
Aj nová generácia tohto modelu sa bude vyrábať v Susednom Maďarsku. Oproti predchodcovi má lepšiu aerodynamiku, výrobca sľubuje aj vyššiu kvalitu, no hlavne by malo vzbudzovať viac emócií.
Na výber dva motory
Zákazník si bude môcť vyberať z dvoch 1,6-litrových štvorvalcov. Obidva majú výkon 88 kW (120 k), no jeden je atmosférický benzínový a druhý je turbodiesel. Zážihový motor disponuje krútiacim momentom 156 Nm pri 4400 ot./min., zatiaľ čo vznetový motor potiahne silou 320 Nm už od 1750 ot./min.
Benzínový agregát sa štandardne dodáva s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Naftový motor je spriahnutý so šesťstupňovým manuálom. Za príplatok je k dispozícii aj bezstupňová automatická prevodovka CVT.
https://www.youtube.com/watch?v=PiGcc8dMi7s
Nový pohon 4×4
Doménou Suzuki SX4 bol odjakživa pohon všetkých štyroch kolies. S novou generáciou auta prichádza nová generácia tohto pohonu. Dostal označenie „ALLGRIP“ a funguje v štyroch režimoch. V štandardnom režime „AUTO“ uprednostňuje elektronika pohon predných kolies. Zadné sa pripoja v prípade prekĺznutia predných. Režim „SPORT“ je určený na kľukaté cesty. V tomto režime totiž elektronika pripája pohon zadných kolies pri prudšom zošliapnutí plynového pedála, čo umožňuje lepšie si vychutnať výjazdy zo zákruty.
V režime „SNOW“ je prvoradá trakcia a stabilita. Tiež však elektronika pripája pohon zadných kolies v závislosti na polohe plynového pedála. V režime „LOCK“ permanentne putuje na zadné kolesá časť krútiaceho momentu.
Nové Suzuki SX4 by sa do predaja malo dostať ešte v priebehu tohtoročného leta. Ceny ale zatiaľ nepoznáme. Oznámené budú pred spustením predaja.