Je tu ďalšie pokračovanie športových limuzín Panamera, ktorých sa predalo od roku 2009 už cez 150 tisíc. Táto nová generácia v sebe opäť nezaprie gény z Porsche 911, ale zrejme to ani inak u tejto značky nejde. Zvonku to zas tak moc nová Panamera nie je, ale vnútri je to úplne nový interiér, ktorý je jednoducho členený do horizontánych línii.
Nové Porsche 911. Zmení doposiaľ celú jeho koncepciu úplne od základov?
Vnútri tohoto Porschete sú tiež nové motory. Tie sú priamovstrekové s preplňovaním pomocou dvojice turbodmychadel, ktoré sú spojené s osemstupňovou dvojspojkovou převodovkou. Pohon bude mať Panamera výhradne všetkých kolies. Predávať sa bude s tromi prevedeniami motorov.
Prvým je prevedenie trbo, ktoré poháňa štvorlitrový osemvalec s výkonom 550 koní (405kW) a 770 krútiacimi mewtonmtrami. Tento motor je vybavený systémom na vypínania polovice valcov v nízkej záťaži. Maximálna rýchlosť je 300 km/h. Z nuly na sto to potom zvládne za 3,6 sekundy. Druhým motorom je verzia 4S, ktorý má šesťvalec 2,9 litra so 440 koňmi (324kW) a 550 Nm. Posledným motorom je verzia 4S diesel. Turbodieselová Panamera má 422 koňový osemvalec s 850 Nm. Časom by sa tiež mala objaviť hybridná verzia s možnosťou nabíjania zo zásuvky a verzia GTS.
Porsche Mission E s elektrickým pohonom. Tesla má konkurenciu
Nová Panamera má dĺžku 5049mm, šírku 1937mm a výšku 1423mm. V štandardnej verzii obsahuje trojkomorové vzduchové odpruženie a riadenie kolies zadnej nápravy. Rozvor náprav nesúcich 19 až 21 palcové kolesá je 295 cm. Ďalšími prvkami sú diodové predné svetlomty alebo systém močného videnia. Kufor sa môže pýšiť objemom 495 litrov, ktorý po sklopení zadných sedačiek zvýši na 1304 litrov.
Cena vozidla začína na 113 tisíc eur u verzie 4S, 117 tisíc potom verzia 4S diesel a nakoniec verzia Turbo začína na 153 tisíc eur.
Chlapíkovi sa podarilo utopiť Porsche Cayenne. Pozri ako to dokázal.Video
Pozri si video:
https://www.youtube.com/watch?v=ddk_t61sVB4