BRATISLAVA 13. marca (WEBNOVINY) – Porsche priviezlo do Ženevy okrem iného aj novú generáciu modelu 911 GT3. Pochopiteľne je odvodená od najnovšej generácie modelu 911 s kódovým označením 991. Blok motora pochádza z verzie Carrera S. Ide teda o atmosféricky plnený 3,8-litrový plochý šesťvalcový motor. Zatiaľ čo v Carrere S produkuje 294 kW (400 k), vo verzii GT3 ho vyladili až na 350 kW (475 k). Z čoho zobrali tých 75 koní?
Motor verzie GT3 prešiel serióznymi úpravami. Má nový kľukový hriadeľ, ventilový rozvod, titánové ojnice a kované piesty. Vďaka tomu sa dokáže roztočiť až na 9000 ot./min. Plný výkon dosahuje pri 8250 ot./min. Prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky ho prenáša na kolesá zadnej nápravy. Tie sa vedia podľa potreby natáčať buď v smere predných kolies alebo proti ich smeru.
Porsche 911 GT3 jazdí na 20-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny, ktoré sú upevnené jedinou centrálnou maticou, podobne ako kolesá na monopostoch Formuly 1. Nechýba ani jeden zo základných rozpoznávacích znakov – veľké prítlačné krídlo v zadnej časti, ktoré má nižší aerodynamický odpor ako to na predošlej generácii modelu GT3, no zároveň generuje vyšší prítlak. Na úrovni zadnej nápravy je navyše Porsche 911 GT3 oproti Carrere S o 44 mm širšie.
Vďaka nespočetným úpravám je schopné Porsche 911 GT3 vystreliť na stovku za 3,5 sekundy, čo je o celú sekundu rýchlejšie, ako to dokáže model Carrera S s manuálnou prevodovkou. Dvestokilometrovou rýchlosťou uháňa model 911 GT3 ani nie 12 sekúnd po štarte. Zrýchľovať prestáva až pri rýchlosti 315 km/h.
Všetko sú to pekné čísla, no vo svete áut, ktoré sa často používajú aj na okruhoch, je najviac vypovedajúcim faktorom čas, ktorý dosiahne auto na severnej slučke Nurburgringu. Nové Porsche 911 GT3 to zvláda za menej ako 7 a pol minúty, čo je podobný čas, ako dosiahlo aj legendárne Porsche Carrera GT.