Nové BMW radu 5 je odhalené

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
BMW 5 (F10)

BRATISLAVA 24. novembra (WEBNOVINY) – Dizajn nového BMW radu 5 s interným označením F10 je takpovediac predvídateľný. Už model 5 GT prednedávnom naznačil, akým smerom by sa mohol uberať dizajn pripravovaného sedanu. Teraz, keď sú k dispozícii už aj prvé fotografie, by sa len ťažko zapierala príbuznosť s novou generáciou limuzíny radu 7. Prekvapujúcejšie však je, že podobnosť pokračuje aj pod veľmi vydareným športovo-elegantným kabátom.

Nové BMW radu 5 totiž zdieľa podvozkovú platformu s BMW radu 7 a teda nepriamo aj s Rolls Royceom Ghost. Dokonca aj výroba novej „päťky“ bude prebiehať v nemeckom Dingolfingu. V tej istej továrni, kde z výrobných pásov schádzajú nové limuzíny radu 7. Samozrejme, rázvor kolies bol skrátený na 2968 mm, no aj tak ide v danom segmente o najvyššiu hodnotu.

BMW 5 (F10)

Rovnaký podvozok znamená aj rovnaké zavesenie kolies. Nové BMW radu 5 má teda viacprvkové nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies. Adaptívne pruženie s reguláciou bočných náklonov je za príplatok, podobne ako natáčanie zadných kolies. Štandardom je aktívne riadenie, tentokrát s elektrickým posilňovačom.

BMW 5 (F10)

Známy interiér

Interiér nového BMW radu 5 je podobný interiérom ostatných modelov tohto mníchovského výrobcu. Najevidentnejšia paralela je tu však opäť na modely 5 GT a 7. Najnovšia generácia sa ale vrátila k stredovej konzole natočenej k vodičovi. Za to bude nemecká automobilka svojimi pravovernými fanúšikmi chválená až do nebies.

BMW 5 (F10)

Štandardom je 7-palcový LCD displej, ktorý je aj v modeloch bez príplatkovej navigácie. Zobrazuje informácie o nastavení klimatizácie a údaje z audio-systému. Vozidlá vybavené navigáciou dostanú väčší 10,2-palcový displej zo „sedmičky“.

Novinka je tiež vybavená iDrive-om štvrtej generácie, ktorý má oproti predchodcovi rozšírené možnosti hlasového ovládania. Za príplatok sú k dispozícii lahôdky ako Head-up displej, či nočné videnie s detekciou chodcov.

BMW 5 (F10)

Nové motory

Pod kapotu nového BMW radu 5 sa nasťahujú nové pohonné jednotky so starými známymi označeniami 523i a 528i. Ide o atmosféricky plnené radové šesťvalce s objemom tri litre, priamym vstrekom benzínu do valcov a variabilným časovaním ventilov Valvetronic. Slabšia 523i dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 270 Nm. Silnejšia má 190 kW (258 k) a 310 Nm.

Ďalej je v ponuke nový preplňovaný trojliter 535i s výkonom 225 kW (306 k) a krútiacim momentom rovných 400 Nm. Vrcholnou motorizáciou je 4,4 litrový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel z modelov X5M a X6M. Model 550i tak disponuje výkonom až 300 kW (407 k) a krútiacim momentom slušných 600 Nm.

BMW 5 (F10)

Na druhej strane barikády stojí zatiaľ jediný štvorvalec v ponuke, ktorým je model 520d. Ten však bude k dispozícii až v treťom štvrťroku 2010. Dosahuje výkon síce „iba“ 135 kW (184 k) a krútiaci moment 380 Nm, no môže sa pochváliť kombinovanou spotrebou 5,2 litra nafty na 100 km.

Ďalšími vznetovými motorizáciami sú trojlitrové šesťvalce. Ten slabší s označením 525d má výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 450 Nm. Silnejší 530d disponuje výkonom 180 kW (245 k) a krútiacim momentom 540 Nm. Všetky modely sú štandardne vybavené osemstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorú je možné v niektorých prípadoch nahradiť šesťstupňovým manuálom.

BMW 5 (F10)

Prvky Efficient Dynamics samozrejmosťou

BMW myslelo aj na ekonomiku prevádzky. Preto sú všetky modely schopné rekuperovať energiu pri brzdení, sú vybavené špeciálnym alternátorom, ktorý pracuje, iba keď motor brzdí a mnohými ďalším technickými riešeniami zo známeho projektu Efficient Dynamics. K šetreniu paliva prispieva aj relatívne nízka hmotnosť, ktorú konštruktéri dosiahli aj tým, že použili hliníkové dvere, kapotu či predné blatníky.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BMW