BRATISLAVA 2. decembra (WEBNOVINY) – Už predvčerom sa na internete objavili prvé fotky, ktoré automobilke nedopatrením unikli. Pri pohľade na ne som ale nebol ochotný okamžite veriť, že ide o nové Audi A6. Napadali mi myšlienky, či to nie sú iba fotografie Audi A4, prípadne A8 upravené v nejakom grafickom editore. Áno, A6 je originál a A4 aj A8 majú svoje typické rozlišovacie prvky, ale podobnosť týchto troch modelov je neuveriteľná. Automobilka pritom hovorí o vlastnej identite modelu A6. Podľa nich je auto navrhnuté tak, že na prvý pohľad musí byť jasné, nie len že to je Audi, ale že je to nová „A-šestka“. Mne to teda jasné nebolo. Možno to bude iné, keď uvidím auto na ceste, ale z fotky viem naozaj iba to, že je to s istotou Audi.
Hneď na prvý pohľad upútajú nápadité predné svetlá tvorené LED diódami. Tie sú ale samozrejme za príplatok. Dokážu však spolupracovať s navigáciou a využívať dáta tak, že sa napríklad prepnú do diaľničného režimu už na privádzači k diaľnici, alebo že rozsvietia svetlá na prisvetľovanie zákrut ešte pred vjazdom do križovatky. Zadné svetlá využívajú technológiu LED diód štandardne.
Menšie a ľahšie
Dlhé roky bol medzigeneračný nárast úplnou samozrejmosťou. Predošlá generácia Audi A6 však narástla takmer na úroveň piatich metrov (4 927 mm), a tak je novinka o 12 mm kratšia. Meria teda 4 915 mm. Naopak, rázvor osí kolies narástol, aby mali cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii ešte viac priestoru. Rázvor má hodnotu 2 912 mm, čo predstavuje nárast 69 mm.
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
V rámci zmeny generácií neklesajú iba rozmery, ale aj hmotnosť. Karoséria nie je v prípade Audi A6 celohliníková, akú má napríklad Audi A8, ale jej základ tvorí vysokopevnostná oceľ. Blatníky, kapota a dvere sú však z hliníkovej zliatiny, čo sa podpísalo na znížení hmotnosti. Hliníkové je aj šasi, ktoré dopĺňajú konvenčné oceľové pružiny. Za príplatok je k dispozícii aj aktívne vzduchové pruženie.
Interiér z Audi A7
Novinka zdieľa platformu s Audi A7. V podstate by sa dalo povedať, že Audi A7 je „štvordverovým kupé“, ktoré je technicky odvodené zo sedanu A6. Rozdiel je však iba v tom, že Audi A6 prišlo neskôr. Obidve autá sú si podobné nie len rozmermi, ale ich palubná doska je takmer navlas identická. To znamená, že aj v prípade Audi A6 nájdete vo vnútri dokonalé vypracovanie všetkých materiálov, za príplatok aj dekorácie z pravého dreva, alebo hliníka. Štandardom je napríklad automatická klimatizácia, či multimediálny informačný systém MMI so 6,5-palcovým displejom. Keď je auto vybavené príplatkovou navigáciou, displej má 8 palcov. Spríjemňovať atmosféru na palube vám pomôže aj výkonný a kvalitný audiosystém značky Bang & Olufsen. K dispozícii je opäť internetové pripojenie, či rôzne bezpečnostné prvky ako aktívny tempomat riadený radarom, asistent strážiaci jazdné pruhy, parkovací asistent, systém strážiaci mŕtvy uhol spätných zrkadiel, či systém rozpoznávajúci chodcov v tme.
Motory
Motor | 2.0 TDI | 3.0 TDI | 3.0 TDI quattro | 2.8 FSI | 3.0 TFSI | Hybrid |
Výkon (kW) | 130 | 150 | 180 | 150 | 220 | 155+33 |
Krút. moment (Nm) | 380 | 400 | 500 | 280 | 440 | – |
Spotreba paliva (l) | 4,9 | 5,2 | 6 | 7,4 | 8,2 | 6,2 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,7 | 7,2 | 6,1 | 7,7 | 5,5 | 7,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 228 | 240 | 250 | 240 | 250 | 238 |
Hybrid
Okrem piatich konvenčných motorov, ktoré nájdete v tabuľke, bude k dispozícii aj hybridná verzia Audi A6. Poháňať ju bude benzínový motor 2.0 TFSI s výkonom 155 kW (211 k), ktorý je kombinovaný s elektromotorom. Ten disponuje výkonom 33 kW (45 k) a krútiacim momentom 211 Nm. Elektromotor je poháňaný lítium-iónovou batériou, ktorá je uložená v batožinovom priestore. Chladená je vzduchom z interiéru a využíva aj tú istú klimatizáciu. V elektrickom režime je Audi A6 Hybrid schopné prejsť 3 km pri rýchlosti 60 km/h, ale krátkodobo dokáže výlučne na elektrický pohon vyvinúť rýchlosť 100 km/h.
Nová generácia Audi A6 by sa mala do predaja dostať postupne v priebehu prvých pár mesiacov budúceho roka. Ceny však zatiaľ u nás stanovené nie sú. V Nemecku začínajú na úrovni 38 500 €.