BRATISLAVA 14. februára (WEBNOVINY) – Lancia Ypsilon je tu už 15 rokov. Prvá generácia tohto modelu bola predstavená v roku 1996. V roku 2003 bola vystriedaná druhou generáciou. Na tohtoročnom autosalóne Ženeve sa tak predstaví v poradí už tretia generácia Lancie Ypsilon.
Lancii Ypsilon sa veľmi darilo najmä na domácom talianskom trhu. A to zďaleka nie len preto, že išlo o domáci trh. Lancia je totiž veľmi luxusne a extravagantne zameranou automobilkou a výnimkou nie je ani jej najmenší model z ponuky. Ypsilon ponúka taký luxus a tak ušľachtilé materiály v interiéri, ako žiaden iný konkurenčný model. Farebná škála, ako lakov karosérie, tak aj čalúnenia interiéru, je neobyčajne rozsiahla. Už to teda chápete, prečo bol Ypsilon vždy tak úspešný v Taliansku? Taliani sú predsa maximálne štýloví ľudia a do ich preplnených miest im malé auto stačí. Ypsilon je tak ideálnou voľbou.
Presne v podobnom duchu sa bude niesť aj nová generácia Lancie Ypsilon. Dizajnovo nadväzuje na Deltu. Možnosť dvojfarebného lakovania je pre Lanciu takpovediac samozrejmosťou. Nový Ypsilon zaujme veľkou maskou chladiča v tvare erbu. Pri pohľade z boku si môžete všimnúť masívnu chrómovanú kľučku predných dverí. Kľučky zadných dverí sú maskované.
Áno, dobre čítate. Nová Lancia Ypsilon bude päťdverová. Bude stáť na technickej platforme Fiatu Panda a Fiatu 500. Dokonca sa bude aj vyrábať v poľských Tychách, podobne ako spomínané dva Fiaty. Podvozok Ypsilonu je ale o 30 cm dlhší, aby mali aj cestujúci na zadných sedadlách naozaj dostatok priestoru. Celková dĺžka nového päťdverového modelu je 3,84 m.
V ponuke motorov by sa mali objaviť tie isté agregáty, ako pod kapotou Fiatu 500. To znamená, že ako základ zrejme poslúži 1,2-litrový štvorvalec. Chýbať by nemal ani vznetový motor 1.3 MultiJet, či dokonca nové benzínové dvojvalce TwinAir s objemom 0,9 litra. Možno sa pod kapotu nového Ypsilonu zmestí aj benzínový motor 1.4 T-Jet z Abarthu 500, či dokonca väčší diesel s objemom 1,6 litra.
Vyzerá to ale tak, že Lancia nechystá na ženevský autosalón iba toto jedno prekvapenie. Nových modelov by malo byť viac, no informácie zatiaľ nemáme oficiálne potvrdené a tak si ich necháme pre seba. S vysokou pravdepodobnosťou sa však objaví nová Lancia Thema na podvozkovej platforme Chrysleru 300. Uvidíme, počkáme si na oficiálne správy.
Jedno je však isté. Lancia chce v roku 2014 predať 300 000 áut. Za rok 2010 ich predala iba 110 000. No a na takýto nárast predaja jedna novinka v podobe nového Ypsilonu zrejme nepostačí. Nechajme sa prekvapiť.