BRATISLAVA 1. júna (WEBNOVINY) – O Peugeote 4008 sme už písali v tomto článku. Iba zopakujem, že nejde o nástupcu modelu 4007. Peugeot 4008 je o čosi menšie SUV, lebo zatiaľ čo „štyritisíc sedmička“ vychádzala z Mitsubishi Outlander, technickým základom Peugeotu 4008 je Mitsubishi ASX.
Slovenský importér vozidiel značky Peugeot sa rozhodol nedovážať na Slovensko všetky dostupné verzie tohto modelu, ale iba tie, ktoré majú u nás šancu na úspech. Na Slovensko sa teda nebudú dovážať verzie s benzínovým motorom, ani verzie s pohonom iba predných kolies. Všetky Peugeoty 4008 predávané na Slovensku budú mať teda štandardne pohon 4×4.
Zákazník si môže vybrať medzi 1,6 a 1,8-litrovým turbodieselom. Ten menší od Peugeotu má výkon 85 kW (115 k) a ten väčší od Mitsubishi produkuje 110 kW (150 k). Za slabšiu „jedna-šestku“ si v Peugeote účtujú 26 990 €, silnejšia „jedna-osmička“ stojí 29 450 €. To je všetko. V ponuke sú iba tieto dve verzie motora, výbava je iba jedna.
Už v štandardnej výbave však Peugeot 4008 ponúka prvky ako LED diódy na denné svietenie, hmlovky, xenónové svetlá s ostrekovačmi, stabilizačný systém, tempomat, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, automatickú klimatizáciu, dažďový aj svetelný senzor, bezkľúčový vstup a štartovanie, či dokonca zliatinové disky kolies s priemerom 18 palcov
Aj keď sa možno štartovacia cena Peugeotu 4008 zdá byť dosť vysoká, za dané peniaze dostanete veľmi slušne vybavené auto. Sesterský Citroën C4 Aircross síce začína na cene 17 990 €, no s benzínovou „jedna šestkou“ a oveľa chudobnejšou výbavou. Štandardná výbava Peugeotu 4008 by bola podľa cenníku Citroënu klasifikovaná ako Exclusive, čo znamená, že ceny sú v podstate rovnaké. Mitsubishi ASX, z ktorého obidve autá vychádzajú, je však o čosi lacnejšie.