BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) – Ak ste si na zmene dizajnu všimli niečo iné, ako to, že pribudli LED diódy na denné svietenie, dajte vedieť. Neviem ako to Nissan robí, ale aj napriek tak minimálnym úpravám exteriéru sa mu podarilo zvýšiť aerodynamický prítlak o 10% a súčasne znížiť koeficient odporu vzduchu z 0,27 na 0,26. Ako teda vidíte, dizajnové zmeny by ste museli hľadať poriadne, ale pod kapotou je toho nového naozaj dosť.
Začnem motorom. Jeho výkon narástol na 390 kW (530 k) pri 6 400 ot./min. Krútiaci moment 609 Nm je k dispozícii od 3 200 do 6 000 ot./min. Verzia SpecV bude mať 612 Nm. Konštruktérom sa toto vylepšenie podarilo vďaka úpravám turba, preprogramovaniu softvéru riadiacej jednotky, zmene časovania ventilov, zmene kompresného pomeru a inštaláciou priechodnejšieho sania a výfuku. Motor navyše produkuje menej emisií a prevodovka má nový mód, v ktorom šetrí palivo.
Konštruktéri Nissanu sa však „nehrali“ iba s motorom. Ochotnejšie zmeny smeru zabezpečí dočasné odpájanie pohonu predných kolies pri nízkych rýchlostiach. Vylepšený bol aj systém Launch Control, ktorý by mal Nissanu GT-R zabezpečiť lepšie časy v zrýchlení z nuly na stovku.
Isté zmeny sa udiali aj na podvozku. Predné tlmiče spája karbónová vzpera na hliníkových úchytoch. Zmenené bolo nastavenie tlmičov aj pružín. Nové brzdy by mali byť odolnejšie voči vädnutiu. Spoločnosť Rays dodala nové 20-palcové disky kolies, ktoré sú navyše opäť o niečo ľahšie.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk