BRATISLAVA 30. marca (WEBNOVINY) – Nová generácia Mercedesov triedy B ešte tento rok, a o niečo neskôr triedy A, dostane systém výstrahy pred kolíziou podporovaný radarom spolu s adaptívnym asistentom brzdenia, ktorý je účinný nielen v mestskej ale tiež bežnej cestnej premávke. Stanú sa tak prvými vozidlami kompaktného segmentu na svete, ktoré majú túto účinnú bezpečnostnú technológiu.
„Naším cieľom je ďalej znižovať počet vážnych nehôd v širokom rozsahu. Po podrobných analýzach dát z dopravných nehôd vychádzame z faktu, že pomocou tejto techniky na báze radaru bude možné zabrániť asi 20 percentám všetkých nehôd v dôsledku nájazdu zozadu, v ďalších 25 percentách bude možné znížiť závažnosť nehôd,“ zdôvodňuje túto inováciu vedúci vývoja bezpečnostných systémov značky Mercedes-Benz Ulrich Mellinghoff.
Systém výstrahy pred hroziacou kolíziou na báze radaru s adaptívnym asistentom brzdenia indikuje príliš malý odstup od vozidla idúceho vpredu v rozmedzí rýchlostí od 30 do 250 km/h. Zistí, keď sa odstup zmenší. Ak hrozí nebezpečenstvo zrážky, vodič dostane vizuálnu a akustickú výstrahu. Systém tiež detekuje stojace prekážky v smere jazdy a vydáva príslušné varovania. Rozpozná špecifické jazdné situácie, ako sú pohybujúce sa kolóny a prispôsobí im spúšťací prah pre výstrahu adaptívneho brzdového asistenta.
Pri zistení hroziaceho nebezpečenstva zrážky nielen presne vypočíta brzdnú silu, potrebnú v ideálnom prípade na zamedzenie zrážky ale aj čo najlepšie využije zvyšnú dráhu, ktorá je ešte k dispozícii. Tak má tiež vodič idúci vzadu lepšie šance zabrániť nájazdu zozadu. Nastavenie brzdného tlaku systém reguluje podľa meniacej sa situácie – ak vozidlo idúce vpredu zrýchli, tlak sa zníži a brzdenie sa obmedzí na aktivitu vodiča, ak sa vzdialenosť od idúcich a zastavujúcich vozidiel zmenší, brzdný tlak sa ešte zvýši. V prípade potreby sa súčasne môžu vo vozidle tiež aktivovať preventívne bezpečnostné systémy (PRE-SAFE®, napr. napínač pásu).
Nový systém tiež zodpovedá predpisu „Forward Collision Warning“ amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Môže sa tak použiť i v Spojených štátoch, kde má nájazd zozadu v súčasnosti na svedomí dokonca 31 percent všetkých nehôd so zranenými alebo mŕtvymi, zatiaľ čo v Nemecku to je asi 22 percent.