BRATISLAVA 4. decembra (WEBNOVINY) – Už prvá Alfa Romeo Giulietta z 50-tych rokov minulého storočia bola synonymom pre technickú vyspelosť a komfort v chápaní športovo založených vodičov. Podľa milánskej automobilky by to nemalo byť inak ani v prípade novej Giulietty. Tá zdieľa podvozkovú platformu s Fiatom Bravo a Lanciou Delta. Prichádza však s úplne originálnym vlastným dizajnom, ktorý ju od súrodencov výrazne odlišuje.
Pri tvorbe dizajnu sa automobilka inšpirovala modelom 8C Competizione, podobne ako v prípade menšej Alfy MiTo. Typická trojuholníková maska chladiča je doplnená elegantnými oválnymi svetlometmi s technológiou LED. Zadné svetlá tiež využívajú túto technológiu. Podobne ako predchodca 147, alebo obľúbený model 156, aj nová Giulietta má maskované zadné kľučky dverí.
Oproti svojmu predchodcovi Giulietta dosť narástla. Na dĺžku meria 4,35 metra, je široká 1,8 metra a vysoká 1,46 metra. Rázvor je dlhý 2,63 metra, čo je až o 8 centimetrov viac, ako mala Alfa 147. V novej Giuliette teda pasažieri na zadných sedadlách už zrejme nebudú trpieť na nedostatok miesta pre nohy.
Motory
Zo začiatku predaju budú v ponuke štyri motory. Všetky sú preplňované turbodúchadlom, spĺňajú emisnú normu Euro 5 a disponujú systémom start/stop. Základným benzínovým motorom je „jedna-štvorka“ s výkonom 88 kW (120 k). Silnejšia verzia tohto motora je vybavená systémom MultiAir a dosahuje výkon až 125 kW (170 k).
Základným vznetovým agregátom je motor s objemom 1,6 litra a výkonom 77 kW (105 k). Silnejšou naftovou alternatívou je dvojliter, ktorý disponuje výkonom 125 kW (170 k). Neskôr sa počíta aj s verziou Quadrifoglio Verde, ktorú bude poháňať vzkriesená legenda so zdvihovým objemom valcov 1750 cm3. Tento turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec by mal byť v Giuliette vyladený až na 173 kW (235 k).
Ceny zatiaľ automobilka nezverejnila, no predaj odštartuje takmer bezprostredne po marcovom predstavení na autosalóne v Ženeve.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk