Maserati MCPURA - stelesnenie nekonečnej energie a druhý pokus s novodobým superšportom od Trojzubca - VIDEO, FOTO

Maserati svoj faceliftovaný model prezentuje prostredníctvom slávnej rovnice ešte slávnejšej teórie a ešte slávnejšieho fyzika.
Maserati MCPURA
Maserati MCPURA je nový model, ktorý stavia na základoch modelu MC20. Foto: Maserati.

Maserati MCPURA je nový model, ktorý stavia na základoch modelu MC20. Pridáva k nemu nové nastavenia, nové detaily, no vo svojej podstate zostáva rovnakým. Šesťvalec, žiadna elektrifikácia, karbónový monokok, pohon zadných kolies, dve verzie karosérie – kupé a kabrio menom Cielo. 

Maserati svoj faceliftovaný model prezentuje prostredníctvom slávnej rovnice ešte slávnejšej teórie a ešte slávnejšieho fyzika. Niekto v marketingu si totiž všimol, že názov MC je zároveň časťou rovnice. Stručne a skrátka: E = mc². V prípade Maserati E = MCPURA. Pura je po taliansky čistý. Metafora s energiou a jej nekonečnosťou, multiplikáciou a energiou v najčistejšej forme.

Musíme to brať veľmi metaforicky, keďže spaľovanie dinosaurov nie je zrovna čistá energia, ale nadnesene je práve spaľovanie dinosaurov a ich utlačeného životného prostredia práve to, čo my, motoristickí nadšenci, považujeme za najčistejšiu formu športového zážitku. Približne tak to berie aj Maserati. Najčistejšia forma toho, čo za športovú dokonalosť považuje značka Maserati. 

Špeciál pre festival rýchlosti v Goodwoode

Goodwood už síce máme za sebou, no práve na toto britské športové podujatie si Maserati pripravilo reprezentatívny špeciál, na ktorý sa pozeráte. Za úpravy na mieru môže oddelenie Maserati Fuoriserie. Špecialisti vybrali farbu Ai Aqua Rainbow, ktorá ako jej názov napovedá, je modrá, ktorá pod slnečnými lúčmi chytá rôzne odtiene vytvárajúci dúhový efekt.

Farbu pritom dizajnéri pripravili v matnom prevedení pre verziu kupé a v lesklom prevedení pre kabriolet Cielo. Hra s farbičkami dominuje aj pri detailoch karosérie vrátane ikonického trojzubca, kde sa kupé a kabriolet opäť odlišujú v matných a lesklých detailoch. Interiér špeciálnej uvádzacej verzie je kompletne v Alcantare, pričom sedačky majú laserom vytetované logá značky. 

Zmeny, ktoré z MC20 spravili MCPURA

V prvom rade sa menil exteriérový dizajn. Aj keď to pri pohľade len na nový model nevidí každý, autá sa od seba celkom zreteľne odlišujú. Pravda, zmeny nie sú medzigeneračné, no facelift upravil ako prednú masku, svetlá, tak bočné prahy. Cieľom bola okrem osvieženia dizajnu najmä aerodynamika. MCPURA nesie žraločí nos, ktorý má pozmenený predný nárazník.

Zmeny nesú znaky inšpirácie pri modeli GT2 Stradale. Zadnej časti dominuje nadrozmerný spoiler opäť inšpirovaný modelom GT2, ktorý Trojzubec priniesol späť na pretekárske okruhy. Spodná časť predného nárazníku je prepracovaná, nájdete tam panel v lesklej čiernej farbe. Na karosérii nájdete nové znaky a samozrejme nové meno modelu.

Logá z karosérie sa prenášajú aj do interiéru, no v ňom možno nájsť aj taliansku vlajku na vzduchových výduchoch na palubke a rovno pred očami spolujazdca. Zákazníci majú na výber z desiatich farieb: Grigio Incognito, Grigio Mistero, Nero Essenza, Bianco Audace, Blu Infinito, Rosso Vincente, Giallo Genio, Verde Royale, Devil Orange a Night Interaction.

Každá z farieb má za úlohu vyťažiť z dizajnu maximum a zároveň nadviazať na dlhú športovú históriu značky a jednotlivé modely, či pretekárske špecifikácie. Napríklad výraznú farbu Devil Orange niesol naposledy niesol model zo série FTributo, ktorý bol poklonou pre Mariu Teresu De Filippis, prvú ženu, ktorá sa kvalifikovala na Veľkú cenu F1, keď sedela za volantom modelu Maserati 250F. Jej prezývka bola “She-devil” a to už preklad azda nepotrebuje (ale pre istotu: diablica).

V kabíne je hlavnou hviezdou Alcantara, no tiež nový volant inšpirovaný pretekárskym modelom GT2 Stradale. Ovládacie prvky na volante, príplatkové radenie pod volantom s LED indikáciou priamo na volante a štartovacie tlačidlo na volante. Novinkou a prvým použitím vôbec je nová presklená sťahovacia strecha s polymérovými kryštálmi, ktoré sa na príkaz elektrického impulzu vedia preskupiť a zmeniť priehľadné sklo na takmer nepriesvitné. 

Maserati mcpura a maserati mcpura celio_46.jpg
Maserati MCPURA nesie žraločí nos, ktorý má pozmenený predný nárazník. Foto: Maserati.

Zachovaná podstata – Nettuno

Za sedadlom vodiča a sedadlom spolujazdca sa nachádza motor Nettuno. Motor si Maserati prevzalo z Ferrari a upravilo ho pre svoje potreby. Motor so stenami valcov zvierajúcimi uhol 90 stupňov má objem 3 litre, šesť valcov, dvojicu turbodúchadiel a suchú kľukovú skriňu (pod kľukou nie je olejová vaňa ale čerpadlo pre ideálne mazanie v extrémnych podmienkach i pre možnosť nižšieho uloženia motora).

Motor ponúkne 630 koní pri 7500 ot/min a 720 Nm od 3000 ot/min. Kompresný pomer je 11:1, vŕtanie a zdvih je 88 – 82 mm. Motor má niekoľko technológií odvodených z motora v F1 vrátane zdvojených zapaľovacích sviečok a predkomory, no motor nesie i kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania. Motor je spojený s dvojspojkovou osemstupňovou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebieha za 2,9 sekundy, maximálka je 325 km/h. 

Model má hmotnosť pod 1500 kg, dĺžku 4667 mm, šírku bez zrkadiel 1965 mm, výšku 1226 mm a rázvor 2700 mm. Rozloženie hmotnosti je 40:60 vpredu:vzadu a dva úložné priestory vpredu a vzadu ponúknu celkovo 160 litrov. 

Firmy a inštitúcie: Maserati