BRATISLAVA 21. septembra (WEBNOVINY) – V dlhej, 52-ročnej, histórii anglickej automobilky Lotus boli iba dva modely s motorom uloženým vpredu. Lotus Eclat z roku 1974 a Lotus Excel z roku 1982. Tretí model s motorom vpredu ponesie označenie Elite, aj keď s predošlými dvoma generáciami modelu Elite nemá novinka nič spoločné.
Dizajnová štúdia je v počiatočnom štádiu vývoja. Zatiaľ ešte ani nemá interiér. Už je však isté, že pod jeho prednou kapotou bude uložený vidlicový osemvalec, ktorý bude roztáčať zadné kolesá. Motor by mal mať objem 5 litrov. Počíta sa aj s preplňovaním, no zatiaľ nie je rozhodnuté, či pôjde o turbodúchadlo, alebo o kompresor. Základná verzia by mala produkovať približne 540 koní, pričom motor verzie Elite R by mohol dosahovať výkon až 620 konských síl. Reč je dokonca aj o hybridnej verzii. Tá by si mala požičať hybridné pohonné ústrojenstvo z Lexusu LS600h doplnené o systém KERS (Kinetic Energy Recovery System), ktorý poznáme z Formuly 1.
Foto: Lotus
Foto: Lotus
Foto: Lotus
Podľa slov zástupcov automobilky je Lotus Elite auto, ktoré v sebe spája množstvo protikladov. Napriek jeho kompaktným rozmerom (dĺžka 4,6 m; šírka 1,9 m; výška 1,32 m) vo vnútri ponúka dostatok priestoru štyrom pasažierom. Jeho ľahká konštrukcia je dostatočne pevná a výkonné pohonné jednotky sa budú môcť pochváliť nízkym objemom exhalátov.
Hlavným konkurentom Lotusu Elite bude Aston Martin DB9. Auto od Lotusu však bude so svojou hmotnosťou približne 1680 kg o 80 kg ľahšie. Hybridná pohonná sústava bude dosahovať podobné dynamické parametre, no do ovzdušia vypustí približne o 40% CO2 menej.
Predaj sériovej verzie Lotusu Elite je naplánovaný na rok 2014. K dispozícii bude verzia kupé, ako aj targa s odnímateľným strešným panelom. Cena bude začínať na úrovni 120 000 €.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk