BRATISLAVA 31. júla (WEBNOVINY) – Súčasný Lexus LS uzrel svetlo sveta v roku 2006. O tri roky neskôr ho mierne vynovili a pre rok 2013 dostala táto veľká limuzína zásadný facelift. Po dizajnovej stránke automobilka zladila vzhľad svojej vlajkovej lode so svojimi najnovšími modelmi. Cieľom je aplikovať nové dizajnové prvky charakteristické pre túto značku na všetky jej modely.
Veľmi podstatné zmeny sa však skrývajú aj pod povrchom. Auto má prepracované adaptívne pruženie, riadenie a brzdy. Výrobca sľubuje ešte lepšiu elimináciu hluku od motora, vetra, či od kolies.
V interiéri je nová palubná doska s veľkým 12,3-palcovým displejom multimediálneho systému. Ten je teraz na vrchu palubnej dosky, nie v stredovej konzole, ako to bolo doteraz. Ponovom sa údajne Lexus LS bude môcť pochváliť svetovým prvenstvom – automatická klimatizácia bude prepojená s vyhrievaním volantu a sedadiel. V Lexuse LS sa budú dať prehrávať aj BlueRay disky a zvuk môže vychádzať až z 19-tich reproduktorov.
Paleta motorov sa nemení
Aj naďalej budú na výber dve motorizácie. Verzia LS 460 je poháňaná rovnakým vidlicovým osemvalcom s objemom 4,6 litra, ktorý produkuje 280 kW (381 k) v prípade pohonu zadných kolies. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies má o 10 kW menej.
V hybridnej verzii LS 600h pomáha päťlitrovému osemvalcu aj elektromotor. Maximálny výkon hybridnej pohonnej sústavy je 327 kW (445 k). Hybrid sa dodáva iba so stálym pohonom všetkých štyroch kolies.
F Sport
Novinkou je verzia F Sport, ktorá v prípade modelu LS dodáva tejto luxusnej limuzíne aj štipku športového ducha. Výbava F Sport sa však nebude dať objednať pre hybrid. Jej súčasťou sú športovejšie nárazníky, o 10 mm nižšia svetlá výška a 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.
Nejde však iba o „dizajnový balíček“. Súčasťou sériovej výbavy verzie F Sport bude samosvorný diferenciál značky Torsen na zadnej náprave, šesťpiestikové brzdy ši osemstupňová automatická prevodovka s pádlami pod volantom a automatickými medziplynmi.