BRATISLAVA 3. decembra (WEBNOVINY) – Lancia Thema bol kedysi pojem. V osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch minulého storočia patrila Thema k vyhľadávaným luxusným sedanom. Dnes tu máme po dlhých rokoch jej nástupcu. Bohužiaľ, je to „iba“ Chrysler 300 s logom Lancie. Sú ľudia, ktorí nad takýmto jednoduchým riešením ohŕňajú nosom, no aj pôvodná Lancia Thema zdieľala techniku s inými modelmi – Alfa Romeo 164, Fiat Croma a Saab 9000. Všetky štyri autá mali spoločnú podvozkovú platformu, do istej miery aj spoločnú techniku, no aspoň dizajn bol originálny. Nová Thema je iba Chryslerom s logom Lancie. To ešte ale neznamená, že to musí byť zlé auto.
Nová Lancia Thema sa bude predávať v troch úrovniach výbavy. Už základná výbava Gold však obsahuje 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, autorádio so šiestimi reproduktormi, meničom na 6 CD/DVD, 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou, ovládaním na volante a USB portom, automaticky nastaviteľné zadné tlmiče, bezkľúčový systém štartovania, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, kožou čalúnený interiér osvetlený LED diódami, parkovaciu cúvaciu kameru, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, kontrolu tlaku v pneumatikách, sklá s akustickou a solárnou ÚV ochranou, adaptívne bi-xenónové svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel s ostrekovačmi, tempomat, vyhrievané sedadlá, či antialergénny vzduchový filter.
Stredná úroveň výbavy Platinum navyše obsahuje navigáciu, volant dekorovaný drevom, nastaviteľné pedále, ventilované predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, vyhrievaný volant, či dokonca vyhrievanie alebo chladenie držiakov nápojov.
Najvyššiu výbavu Executive zdobia 20-palcové disky kolies, interiér je čalúnený dvojfarebnou kožou a kožou je čalúnená aj palubná doska. Štandardom je tiež audiosystém značky Alpine s deviatimi reproduktormi s celkovým výkonom 506 Wattov.
Pod kapotou iba šesťvalce
Zatiaľ čo Chrysler 300 bol k dispozícii aj s 5,7-litrovým osemvalcom HEMI, Lancia má iba šesťvalce. Základ predstavuje trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 140 kW (188 k). K dispozícii je aj silnejšia verzia tohto motora s výkonom 176 kW (236 k). Vrcholom ponuky je 3,6-litrový benzínový šesťvalec s výkonom 210 kW (245 k). Ten je kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo dieselový motor spolupracuje s päťstupňovým automatom.
Kompletný cenník novej Lancie Themy si môžete stiahnuť tu.
Lancia Thema 8.32
Stará Lancia Thema, podobne ako ostatné tri sesterské modely, nebola veľmi výnimočným autom. Existovala však špeciálna verzia s označením 8.32, ktorá je dnes zberateľským kúskom. Číslo 8 v názve modelu znamená osem valcov. Číslo 32 zas udáva počet ventilov. Motor, ktorý pracoval pod kapotou tejto špeciálnej verzie ale nebol hocijaký osemvalec. Pochádzal z dielní automobilky Ferrari a na tvorbe niektorých dielov sa podieľalo aj Ducati.
Lanca Thema 8.32 bolo veľmi výnimočné auto. V tej dobe to bolo proste niečo úžasné. Auto malo dokonca elektronicky vysúvateľný spojler, ktorý sa automaticky vysunul z veka batožinového priestoru pri istej rýchlosti. Takýto prvok spôsobuje senzáciu aj na moderných autách. Neviem si predstaviť, čo to muselo byť vtedy. V nasledujúcom videu si ale môžete pozrieť autentické dobové video propagujúce tento zriedkavý klenot automobilového priemyslu.