BRATISLAVA 14. mája (WEBNOVINY) – Lamborghini Murciélago sa na trhu objavilo v roku 2002 ako nástupca nezabudnuteľného modelu Diablo. Za osem rokov produkcie sa stihlo predať vyše 4000 kusov, čo z Murciélaga spravilo najpredávanejší dvanásťvalcový model značky. Z modelu Diablo sa napríklad predalo iba okolo 2900 kusov počas desiatich rokov produkcie.
Dizajn Murciélaga má na svedomí Luc Donckerwolke. Navrhol typické veľké Lamborghini s nízkym a širokým profilom karosérie a dverami otváranými dohora. Presne podľa tradícii automobilky, aj keď v tom čase už Lamborghini patrilo Audi. Poháňal ho 6,2 litrový dvanásťvalec s výkonom 426 kW (580 k). V roku 2006 však prišla modernizovaná verzia LP 640 so 6,5 litrovým motorom a výkonom 471 kW (640 k). Názov tohto modelu nie je iba náhodnou kombináciou písmen a čísel, ale skratka LP vychádza z talianskeho „longitudale posteriore“, čo znamená pozdĺžne uloženie motora pred zadnou nápravou. Že číslo 640 znamená výkon v konských silách ste si asi domysleli.
Ku sklonku života modelu Murciélago sa objavila verzia LP 670-4, ktorá bola o 100 kg ľahšia ako verzia LP 640, no zároveň bol jej výkon zvýšený 493 kW (670 k). „-4“ znamená pohon všetkých štyroch kolies, aj keď všetky verzie Murciélaga mali pohon 4×4. Z tejto vzácnej edície modelu Murciélago vzniklo iba 350 kusov. Lamborghini Murciélago LP 670-4 zrýchľovalo na stovku iba za 3,2 sekundy a dosahovalo maximálnu rýchlosť až 342 km/h.
Nezabúdajme však na model Reventón, ktorý po technickej stránke vychádzal s Lamborghini Murciélago, no jeho dizajn bol kompletne preštylizovaný tak, aby evokoval vojenské stíhačky. Treba priznať, že dizajnéri zvládli svoju úlohu na výbornú. Vzniklo iba 20 kusov z verzie kupé a 20 kusov z otvorenej verzie roadster. Cena každého vozidla z týchto 40-tich kusov sa pohybovala okolo milióna eur.
Foto: Lamborghini
Foto: Lamborghini
Foto: Lamborghini
Foto: Lamborghini
Foto: Lamborghini
Samozrejme, Lamborghini neprestalo s výrobou modelu Murciélago len tak pre nič, za nič. Výrobné linky sa už totiž chystajú na výrobu jeho nástupcu. O novom modeli však zatiaľ nemáme žiadne oficiálne informácie. Ideálne by bolo, keby mala aj nová „vlajková loď“ automobilky veľkoobjemový atmosférický dvanásťvalec, no uvidíme, či Lamborghini neobetuje tradíciu emisným normám. Nástupca modelu Murciélago, s pracovným názvom Jota, by sa mal objaviť v polovici budúceho roka.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk