Koncept navrhol v dizajnovom centre spoločnosti Kia Motors v Soule dizajnérsky team pod vedením prezidenta a šéfa dizajnu Petra Schreyera.
Nová Kia CUB je kompaktné štvordverové kupé, ktoré sa chce štýlom priblížiť trendu mestských obyvateľov.
Predná maska je štylizovaná tak, aby bola opticky širšia a linka v hornej časti čelného skla nesie identický motív ako modely Optima, Sportage a Cadenza. V prednej mriežke farby karosérie je integrované turbodúchadlo pre prívod vzduchu.
Štúdia CUB je dlhá necelé štyri metre, má protismerne otvárané zadné dvere a interiér je bez tradičného B-stĺpika, čo umožňuje pohodlné nastupovanie na zadné sedadlá.
Na spodnú časť predných dverí dizajnéri umiestnili zaujímavú plutvičku, ktorá okrem estetického dojmu spĺňa aj aerodynamické funkcie.
Svetlomety sú vybavené dvojbodovými LED svetlami, identické s tými, ktoré sa prvýkrát objavili na modeli Quoris.
Blatníky dverí obtekajú veľké 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin, aby ešte viac zvýraznili mohutnosť štúdie pri pohľade zboku.
FOTOGALÉRIA: Nová mestská šelma
Aj zadné koncové LED svetlá dotvárajú prémiový pocit exteriéru a linka zadnej časti, odvodená z konceptu Kia Kee, podčiarkuje šírku vozidla.
Štúdia má extrémne hladké tvary s minimálne odstávajúcimi spätnými zrkadlami, ktoré spolu s dotykovými kľučkami dverí sľubujú nízky aerodynamický odpor.
Oči šelmy
So štyrmi samostatnými sedadlami poskytuje interiér príjemnú atmosféru. Kabína je upravená v čiernej koži so žltými farebnými aplikáciami okolo sedadiel, kľučiek dverí a volantu.
Dizajn prístrojovej dosky sa inšpiroval očami šelmy. Jej centrom je minimalisticky ovládaný dotykový senzor.
Pre väčšiu bezpečnosť posádky sú na volante integrované senzory schopné sledovať vodičov pulz a biorytmus, čo by mohlo vodiča napríklad donútiť zastaviť sa na odpočívadle.
Hlavica volantu obsahuje tzv. DIS regulátor (Driving Information System – informačný systém riadenia), pripojený ku kamere, ktorá poskytuje jednoduchšie ovládanie pri jazde. Menu na stredovom displeji môže vodič ovládať aj jednoduchými gestami rukou.
Prepĺňaný motor GDI s priamym vstrekovaním
Štúdiu Kia CUB poháňa nová verzia motora 1,6 l GDI, ktorý sa štandardne montuje aj do GT verzií modelov Kia pro_cee’d a Kia cee´d, predávaných v Európe.
Nový motor je vybavený dvojitým turbodúchadlom, ktoré dodávajú o 51 percent viac energie (204 koní) a o 60 percent väčší krútiaci moment (265 Nm) než bežné 1,6 l motory.
Tento motor umožňuje európskym modelom Kia GT zrýchliť na 100 km za 7,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 kilometrov za hodinu. Podobne ako GT verzie aj štúdia CUB disponuje šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
V súčasnosti ale nie sú k dispozícii žiadne ďalšie informácie o plánoch posunúť koncept Kia CUB do sériovej výroby.
Informovala o tom automobilka KIA.