BRATISLAVA 12. februára (WBN/PR) – Kia Motors Corporation oznámila, že celosvetové predaje osobných vozidiel (export, domáce predaje a predaje vozidiel z fabrík Kia po celom svete), SUV a MPV v januári 2010 dosiahli výšku 150 392 ks, čo predstavuje 62,9 % medziročný nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Kia dosiahla 235,2 % medziročný nárast predajov v Číne (35 904 vozidiel), 61,1 % na ostatných trhoch (30 727 ks), 54,2 % v Kórei (34 007 predaných vozidiel), v Európe predaje dosiahli 52,4 % medziročný nárast (25 216 ks) a 2,6 % v Severnej Amerike (24 538 vozidiel).
V januári 2010 je naďalej najlepšie predávajúcim automobilom značky Kia model Cerato z C -segmentu (na niektorých trhoch známe pod názvom “Forte“) s počtom 33 499 predaných kusov. Nasleduje Rio z B – segmentu v počte 15 503 predaných áut, kompaktné SUV Sportage (14 259), stredne veľké SUV Kia Sorento sa umiestnilo na štvrtej priečke (11 190) a päticu najpredávanejších vozidiel z portfólia značky Kia uzatvára najmenšia Kia Picanto (8 729).
Hyoung – Keun Lee, Prezident spoločnosti Kia Motors Corporation, povedal: „Povzbudzuje nás fakt, že sme v januári 2010 nadviazali na úspešné minuloročné úspechy a napredovanie značky Kia.”
Informácie o spoločnosti Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (https://www.kia.com/ie/), jedna z najrýchlejšie rastúcich automobilových spoločností na svete, bola založená v roku 1944 a je najstaršou kórejskou automobilkou. Ako člen automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group má za cieľ stať sa jednou z vedúcich automobilových značiek vo svete. V 13 výrobných a montážnych závodoch v 8 krajinách sveta v súčasnosti automobilka produkuje takmer 1 500 000 vozidiel ročne, ktoré sú predávané prostredníctvom siete oficiálnych zastúpení v 172 krajinách sveta. Kia má dnes viac ako 40 000 zamestnancov a ročné výnosy viac ako 14,5 miliárd USD. Kia Motors je hlavným partnerom tenisového grandslamového turnaja Australian Open a oficiálnym automobilovým partnerom Medzinárodnej futbalovej federácie FIFA, ktorá organizuje majstrovstvá sveta vo futbale. Slogan spoločnosti Kia Motors Corporation „The Power to Surprise“ vyjadruje odhodlanie spoločnosti prekonávať očakávania zákazníka pomocou neustálych inovácií v oblasti automobilového priemyslu.
Informácie o spoločnosti Kia Motors Sales Slovensko
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za obdobie január – december 2009 predaj 6 349 vozidiel, čo predstavuje 7,02 % podiel na slovenskom trhu a kumulatívny nárast o 19,50 % oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. Značka Kia sa umiestnila na 4. mieste podľa celoročného hodnotenia najpredávanejších značiek na slovenskom trhu v roku 2009. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.