BRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) – Kombi verzia Jaguaru XF dostala označenie Sportbrake. Na trh sa dostane v treťom štvrťroku tohto roka. Ceny zatiaľ nie sú známe. Kombi je zhodné so sedanom iba po B-stĺpik. Smerom dozadu je na verzii Sportbrake všetko unikátne. Línia strechy neklesá tak prudko, z čoho ťažia aj cestujúci na zadných sedadlách. Nad hlavami majú o 48 mm viac priestoru, ako v sedane. Kombi je tiež oproti sedanu i 5 mm dlhšie a o 70 kg ťažšie.
Azda najzaujímavejším dizajnovým prvkom je C-stĺpik. Kombi odvodené z modelu XF ho zdedilo po vlajkovej lodi – Jaguari XJ. Podobne ako na tomto veľkom sedane, aj Jaguar XF Sportbrake má C-stĺpiky zakamuflované čiernym lesklým plastom a vidno iba ozdobnú chrómovanú lištu. Stĺpik tak opticky vyzerá byť veľmi tenký, aj keď je v skutočnosti hrubší.
Batožinový priestor má štandardný objem 550 litrov. Sedadlá sú delené v pomere 60:40 a po ich sklopení vznikne úložný priestor s objemom až 1675 litrov. Do batožinového priestoru sa zmestia aj predmety dlhé 1,97 metra. Nemennú svetlú výšku zabezpečí aj pri plnom naložení štandardne dodávané vzduchové pruženie. Elektricky ovládané veko batožinového priestoru je za príplatok.
Pre kombi boli zatiaľ avizované iba vznetové motory, ktoré budú s najväčšou pravdepodobnosťou tvoriť drvivú väčšinu predaja. Neskôr by však do ponuky mali pribudnúť aj benzínové motory. Dovtedy bude v ponuke 2,2-litrový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a dve verzie vidlicového šesťvalca s dvomi turbami. Ten slabší produkuje 177 kW (240 k), zatiaľ čo ten silnejší sa môže pochváliť výkonom 202 kW (275 k). Všetky motory roztáčajú zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.