Irán musí privatizovať svoj automobilový priemysel, aby odvetvie v súlade s vládnou stratégiou dokázalo konkurovať na globálnych trhoch.

Predaj Volkswagenu vo februári pravdepodobne stúpol. Uviedol šéf spoločnosti VW Matthias Müller
Vyhlásil to v utorok iránsky prezident Hasán Rúhání. Domácich výrobcov vyzval, aby v záujme zvyšovania kvality spolupracovali so zahraničnými automobilkami. Automobilový priemysel je po ropnom sektore druhým najväčším odvetvím v iránskej ekonomike.
„Automobilový priemysel musí byť úplne sprivatizovaný, musí byť konkurencieschopný,“ povedal Rúhaní v prejave na medzinárodnej konferencii o automobilovom priemysle. Iránsky štát v súčasnosti kontroluje zhruba polovicu domáceho automobilového sektora. K presadeniu modernizačných plánov môžu Rúhánímu pomôcť výsledky piatkových parlamentných volieb, v ktorých prezidentovi spojenci upevnili svoje pozície.
Januárová dohoda medzi Iránom a svetovými mocnosťami o iránskom jadrovom programe viedla k zrušeniu medzinárodných sankcií proti islamskej republike a otvorila zahraničným investorom vstup do tamojšej ekonomiky. Jedným z najatraktívnejších sektorov je rozsiahly, avšak zastaraný automobilový priemysel. Francúzska skupina PSA Peugeot Citroen sa už v januári dohodla na vytvorení spoločného podniku s najväčším iránskym výrobcom automobilov Iran Khodro. Predošlú spoluprácu firiem v roku 2012 prerušilo zavedenie medzinárodných sankcií.