BRATISLAVA 16. januára (WEBNOVINY) – Aj keď sa síce nepodarilo manažérovi tímu a jazdcovi v jednej osobe – Jarovi Homolovi získať opätovne titul Majster SR v pretekoch automobilov do vrchu, mladší z rodu Homolovcov – Maťo úspešne nadviazal na rodinnú tradíciu.
Hneď v prvej kompletnej sezóne, ktorej sa zúčastnil v seriáli M SR v pretekoch automobilov na okruhu, vyhral všetko, čo sa dalo. Získal titul Majster SR, titul Medzinárodný Majster SR v pretekoch automobilov na okruhu. V ťažkej medzinárodnej konkurencii si vybojoval aj titul Majster FIA Zóny Strednej Európy. Titul si prevzal na dekorovaní víťazov FIA Zóny Strednej Európy v hlavnom meste Bosny a Hercegoviny v Sarajeve. Titul a pohár mu osobne odovzdal prezident medzinárodnej automobilovej federácie FIA – Jean Todt.
Ešte sezóna 2011 ani neskončila a v tíme už prebiehali úvahy nad sezónou 2012.
Jaro: „Myslím si, že zvolený smer, t.j. „dvojlitrové“ vozidlo typu S2000 (WTCC) je správny, iba treba zvoliť správny model, s ktorým absolvujeme ďalšie roky. Maťo svojimi výsledkami vo svojej úvodnej sezóne presvedčil, že aj napriek nízkemu veku dokáže zvládnuť vozidlo zo seriálu majstrovstiev sveta.“
Keďže automobiliek, ktoré sa v minulosti zúčastnili seriálu Majstrovstiev sveta v pretekoch automobilov na okruhu (WTCC) nie je veľa, bolo v krátkej zimnej prestávke náročné vybrať náhradu za v minulom roku zapožičanú Alfu Romeo.
V tomto čase by už nové tímové vozidlo malo byť na Slovensku a v blízkej budúcnosti ho radi predstavíme. Takisto predstavíme aj naše smelé „okruhové“ plány pre sezónu 2012.
O tom, že Matej Homola je mimoriadne talentovaný jazdec, svedčia všetky spomínané tituly. Vďaka Kartcupu – seriálu vytrvalostných pretekov motokár, som však mal možnosť porovnať svoje schopnosti za volantom a schopnosti tohto, aj keď mladého, ale profesionálneho pretekára. Človek si až vtedy uvedomí, ako neporovnateľne rýchlejší sú profesionálni jazdci v porovnaní s nami „smrteľníkmi“. A to mladý Homola ešte ani nemá „vodičák“, ako sa môžete dozvedieť v nasledujúcom videu.
Druhá automobilová disciplína, ktorej sa tím v sezóne 2012 chce venovať, sú aj naďalej preteky automobilov do vrchu v seriáli Majstrovstiev SR. Pilotom však nebude Jaro Homola.
Jaro: „Mám pocit, že my starší pretekári by sme mali pre slovenský motoršport niečo spraviť. Preto by som chcel vytvoriť „juniorsky tím“ zložený z dvoch mladých talentov. Jedným bude syn Maťo, ktorý bude naďalej štartovať na okruhoch a druhého, ktorý bude štartovať v pretekoch automobilov do vrchu, hľadáme. Chceme nájsť ďalší talent medzi mladými pretekármi a dať mu šancu pretekať na špičkovej technike. Poskytneme vozidlo Citroen C2 Super 1600 s kompletným technickým zabezpečením a plnou mediálnou podporou, ako plnohodnotnému členovi tímu – jazdcovi. Aj keď sezóna pretekov do vrchu začína až v Júni, v tejto dobe finišujeme s výberom pretekára.“